EXCLUSIV - Căsuța pisicii, afacerea inedită, cu fonduri europene, a unor tineri din Sibiu: ”Sunt produse gândite pentru sănătatea fizică și psihică a pisicii”
Patru tineri din Sibiu, iubitori de pisici, au avut ideea unei afaceri dedicată felinelor. Prin Căsuța pisicii, ei au adus pe piață produse special gândite pentru sănătatea fizică și psihică a pisicii. De Ziua Internațională a Pisicilor 2023, stirilekanald.ro vă prezintă în exclusivitate povestea lor.
Lorena Baca, Sebastian Ciuntu, Dragoș și Teodora Albu sunt cei patru tineri din Sibiu care au pus bazele afacerii Casuța pisicii. Cu ajutorul fondurilor europene, ei au creat o gamă inedită de produse și accesorii de mobilier decorativ pentru pisici.
Cum a venit ideea pentru Casuța pisicii?
Dragoș Albu a povestit, în exclusivitate pentru stirilekanald.ro, cum le-a venit ideea unei astfel de afaceri.
”Ideea a început acum mai mulți ani când eu am avut un atelier mic de tâmplărie și locuiam cu soția într-un apartament ce 35 de metri pătrați și ne-am dorit foarte mult o pisicuță. Am adoptat o pisică și am văzut că nu putem să îi creăm condițiile necesare. Atunci, combinând multe idei văzute pe internet și cu atelierul de tâmplărie, am făcut un prim produs care era un ”P”, un spațiu de joacă, cu bârlog, pe care pisica se putea cățăra, putea să intre înăuntru, putea să
doarmă acolo. Acel produs l-am realizat în atelierul micuț”, spune Dragoș.
Căsuța, un refugiu pentru pisică
O dată cu noua căsuță, au observat o mare schimbare de comportament al pisicii: ”Și-a găsit acolo un refugiu, fiind o pisică emotivă. Îi plăcea foarte mult când venea cineva în casă sau când voia să se retragă, să meargă acolo în spațiul acela să își aleagă locul.
Comportamentul ei s-a schimbat în timp. A prins mai multă încredere, își făcea mișcarea zilnică”.
”Am găsit, între prieteni, pe Lore și pe Sebastian cu care ne-am gândit că ar fi interesant să facem genul acesta de produse pentru locuințe. Pe piață, nu prea am găsit acest gen de produse care să se muleze în spații mici, în locuințe mici, în apartamente, să nu ocupe spații pe podea și să fie gândite după instinctele pisicii”, mai spune Dragoș.
Căsuțele au mai multe funcții
Căsuța pisicii aduce pe piața din România produse gândite pentru sănătatea fizică și psihică a pisicii. Se prind, în general, la înălțime, pe perete, și sunt configurabile.
”Au mai multe funcții: bârlogul- cel mai important, un loc de ascunziș pentru pisică, punctul de observare- pisica se poate cățăra și să stea undeva la înălțime, să privească tot ce este în cameră, în spațiul în care se află, sisal- spațiul în care pisica poate să își ascută ghiarele și să marcheze spațiul respectiv.
Este un instinct al pisicii, de a marca prin zgâriere sau prin distrugere, lucru care pentru proprietari e foarte avantajos pentru că va diminua stricăciunile din apartament sau poate chiar le va elimina.
Sunt configurabile, ca un fel de lego. Dacă avem un perete gol, în loc să punem un tablou, putem să punem diferite produse de la Căsuța pisicii, căsuța sau cățărătorul, hamacul, și să creăm un spațiu, un alt mediu pisicii.
Ea poate să facă mișcare, să se ascundă, să doarmă, fără să folosească mobilierul din casă”, ne-a mai explicat Dragoș.
Pisicile personale au testat produsele
Înainte de a lansa afacerea, tinerii au testat produsele cu pisicile lor și ale prietenilor. ”Suntem auto-didacți în mare parte. Pisicile pe care le avem și noi, și colegii, au fost testerii. Am și dat prototipuri la diferiți prieteni și am încercat să luăm cât mai multă informație.
Am avut și discuții cu veterinari și alți pasionați de pisici. Am finisat produsele în așa fel încât să combinăm partea comercială cu oferta cât mai rezonabilă pentru pisică”, a mai declarat Dragoș.
Cum au ajuns să demareze afacerea cu fonduri europene? ”Este un proiect finanțat prin proiectul „SMART INNOBUSINESS – Sprijin pentru antreprenoriat și dezvoltare de afaceri inovative”, cod proiect: POCU/829/6/13/140563, implementat de Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu. În cadrul facultății, s-a făcut acest program pentru tinerii întreprinzători. O oportunitate pentru tineri să deschidă un business”, a precizat tânărul antreprenor.
Dragoș declară că cea mai mare provocare pentru afacerea lor este timpul: ”Este foarte greu să scoți pe piață niște produse care să aibă și un cost rezonabil și să fie și niște produse de calitate într-un timp foarte scurt. De la accesarea fondurilor, implementarea proiectului, de la toată birocrația, de la tot ce înseamnă să ai o companie funcțională și să fii 100% legal, de ce ai cel mai mult nevoie e de timp. Timpul înseamnă bani, înseamnă chirii și atunci încercăm să rezolvăm problemele cât de bine se poate. Totul se mișcă foarte repede și nu ai timp. Trebuie să testezi, să înveți să folosești toate lucrurile, uneltele, să ai randament cât mai bun, să îmbunătățești procesul de producție și să reduci cât mai mult costurile, fără a face rabat de la calitate”.
Cei patru tineri își doresc să dezvolte afacerea și speră ca, pe viitor, produsele lor să ajungă în magazinele din România
”Deocamdata vinem doar pe casutapisicii.ro. Ne dorim să vindem și în magazine. Deocamdată nu avem puterea de a produce probabil atât de mult încât să satisfacem cerințele proprietarilor de magazine, lanțurilor mari de magazine. E un pas pentru un viitor apropiat”, a mai spus Dragoș.