In articol:
Stelian Bujduveanu, viceprimarul Municipiului București, a anunțat implementarea unui proiect pentru dezvoltarea Nordului Capitalei, anume reconfigurarea zonei Dimitrie Pompeiu – Fabrica de Glucoză – Șoseaua Pipera.
"Studiul de fezabilitate al acestui proiect a fost pus în licitație publică. Prin intermediul investiției se vor conecta liniile de tramvai 16 și 36 cu linia 5; se lărgește bulevardul Dimitrie Pompeiu la două benzi pe sens, având linie de tramvai, piste pentru biciclete
Municipalitatea intenționează dezvoltarea infrastructurii din Nordul Capitalei pentru a ține pasul cu investițiile private din această zonă în permanentă expansiune.
Mai mult decât atât, potrivit oficialilor din Primpria Capitalei, a fost lansată licitația pentru achiziția Studiului de Fezabilitate pentru această investiție.
Viceprimarul Bujduveanu este de părere că prin acest proiect se vpr produce urm[toarele efecte:
- Conectarea liniilor de tramvai 16 și 36 cu linia 5, prin extinderea liniei de tramvai existente pe B-dul Dimitrie Pompeiu.
- Lărgirea Bulevardului Dimitrie Pompeiu la două benzi pe sens pe întreaga lungime (1.7 km). Acesta va avea: linie de tramvai, piste pentru biciclete și trotuare.
- Construirea unui drum nou de legătură între șos. Pipera, bd. Dimitrie Pompeiu și Șoseaua Fabrica de Glucoză.
- Realizarea unei noi parcări de tip Park&Ride.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Astfel, firmele de specialitate interesate în dezvoltarea acestui proiect ambițioz sunt invitate să consulte documentația și să se înscrie la licitație.
Fluidizarea traficului în zona de Nord a Bucureștiuluia fost mereu o prioritate a Municipalității
Capitala României este un centru urban în continuă expansiune și transformare. În acest context, zona de nord a orașului a devenit un punct focal în termeni de dezvoltare imobiliară, comercială și infrastructurală. Cu toate acestea, această creștere rapidă a adus și provocări semnificative, în special în ceea ce privește fluidizarea traficului. Abordarea eficientă a acestei probleme este crucială nu doar pentru mobilitatea urbană, ci și pentru calitatea vieții locuitorilor și dezvoltarea economică sustenabilă a capitalei.
Fluidizarea traficului în zona de nord a Bucureștiului este esențială din mai multe motive:
-
Reducerea timpilor de deplasare: Zona de nord a orașului găzduiește o serie de birouri, zone rezidențiale de lux și centre comerciale. O circulație fluidă înseamnă timp de deplasare redus, ceea ce contribuie direct la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor.
-
Stimularea economiei locale: O infrastructură de transport eficientă este fundamentală pentru afaceri, permițând o mai bună accesibilitate pentru angajați și clienți, și facilitând transportul de mărfuri.
-
Reducerea poluării: Traficul congestionat duce la creșterea emisiilor de dioxid de carbon și a poluării sonore. Fluidizarea traficului poate avea un impact pozitiv asupra mediului.
Pentru a aborda aceste provocări, este nevoie de un set de soluții integrate:
-
Extinderea și modernizarea infrastructurii rutiere: Lucrările de lărgire a drumurilor, construirea de noi artere de circulație și îmbunătățirea intersecțiilor pot contribui semnificativ la decongestionarea traficului.
-
Promovarea transportului în comun: Investiții în modernizarea și extinderea rețelei de transport public, inclusiv tramvaie, autobuze și metrou, sunt esențiale pentru a oferi o alternativă viabilă la deplasarea cu autovehiculul personal.
-
Implementarea sistemelor inteligente de trafic: Utilizarea tehnologiei pentru gestionarea fluxurilor de trafic, precum semaforizarea inteligentă și sistemele de informare în timp real, poate optimiza circulația.
-
Încurajarea mobilității alternative: Promovarea mersului pe bicicletă și a deplasărilor pietonale, prin crearea de piste dedicate și zone pietonale, poate reduce numărul vehiculelor pe drumuri.