Privind lucrurile din perspectiva tipului de localitate, 85,9% dintre locuințele din mediul urban aveau acces la internet de acasă, în timp ce valoarea din mediul rural era de 69,7%. La nivel geografic, regiunea Bucureşti-Ilfov este pe primul loc la capitolul conexiunilor de internet din locuințele românilor- peste 8 din 9 gospodării conectate la o rețea de internet. Urmează regiunile Vest (84,9%) şi Nord-Vest (81,9%). Așa cum era de așteptat, cel mai slab se situează regiunile Sud-Est (72,4%), Nord-Est (73,6%) şi Sud-Muntenia (74,3%).
INS menționează faptul că, în ceea ce privește tipurile de conexiune folosite la accesarea internetului de acasă, în principal există conexiuni broadband fixe, urmate de conexiuni broadband mobile și la mare distanță conexiuni narrowband.
Raportul publicat de Institutul Naţional de Statistică face referire și la datele legate de utilizatorii de internet. Astfel, 79,1% dintre români foloseau în 2020 internetul zilnic sau aproape zilnic, o creștere cu 2,1 puncte procentuale față de anul anterior.
Citeste si: Profețiile lui Nostradamus pentru 2021: Scenariul apocaliptic care dă fiori întregii planete
Demn de subliniat este că diferența dintre genul utilizatorilor rămâne în favoarea bărbaților (87% față de 84,9%), însă scade cu 0,4 puncte procentuale față de anul 2019, semn că tot mai multe femei ajung să aibă acces la internet, așa cum ar trebui să se întâmple conform principiilor promovate în Uniunea Europeană cu privire la egalitatea de gen și șansele de dezvoltare în
Viitorul sună excelent pentru mediul online, căci în 2020 ponderea persoanelor din grupa de vârstă 16- 34 ani care utilizează Internetul a fost de 96,6%. Nu întâmplător, anul trecut a fost unul excelent pentru afacerile pe internet, tot mai multe website-uri comerciale fiind lansate în această perioadă.
De asemenea, cresc standardele de calitate, de exemplu în ceea ce privește serviciile de găzduire web.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Românii folosesc internetul pe tot mai multe dispozitive, mai ales de tipul celor mobile (smartphone, tabletă, laptop). Grație conexiunilor Wi-Fi, internetul este astăzi utilizat intens și pe televizoare de tip Smart TV, dar și pe console de jocuri. Consumul de conținut online crește puternic, utilizatorii modificându-și obiceiurile de consum spre zona digitală și mutându-și online tot mai multe activități din viața de zi cu zi, atât pe plan personal, cât și pe plan profesional.