Potrivit echipei internaţionale conduse de astronomii ANU, gaura neagră descoperită are o masă de trei miliarde de sori, consumă echivalentul unui Pământ în fiecare secundă şi străluceşte de 7.000 de ori mai puternic decât toată lumina din propria galaxie.

„S-a întâmplat ceva catastrofal? Poate două mari galaxii s-au prăbuşit una în cealaltă”

„Astronomii vânează astfel de obiecte de mai bine de 50 de ani. Au

găsit mii de altele mai slabe, dar aceasta uimitor de strălucitoare a trecut neobservată. Acum vrem să ştim de ce acesta este diferită- s-a întâmplat ceva catastrofal? Poate două mari galaxii s-au prăbuşit una în cealaltă, canalizând o mulţime de material în gaura neagră pentru a se hrăni", a afirmat principalul cercetător Christopher Onken al ANU.

Citeste si: OMS, întâlnire de urgență pentru a discuta pe tema variolei maimuței: „O urgență de sănătate de interes internațional”

Suntem destul de încrezători că acest record nu va fi doborât. În esenţă, am rămâne fără cer dacă astfel de obiecte s-ar putea ascunde ”, a spus co-autorul Christian Wolf.

Gaura neagră poate fi văzută de oricine

Conform echipei, gaura neagră are o magnitudine vizuală de 14,5, este de 500 de ori mai mare decât gaura neagră din galaxia noastră. Astfel, pentru cei curioși, ar putea fi văzută cu uşurinţă de oricine cu un set de telescop fixat într-o zonă întunecată.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Loredana Groza a reacționat public după ce a văzut cu cine e Iulia Vântur în vacanță- wowbiz.ro

Citeste si: Cimitirele civilizației umane. Cum au ajuns să fie abandonate pe câmpuri milioane de mașini, avioane, biciclete și chiar tancuri- antena3.ro

Citeste si: Un copil de aproape doi ani a căzut de la etajul unui bloc chiar sub ochii părinților

Orbitele planetelor din Sistemul nostru Solar s-ar încadra toate în orizontul său de evenimente- graniţa găurii negre din care nimic nu poate scăpa ”, a spus coautorul Samuel Lai.

Concluziile acestei descoperiri au fost publicate pe arXiv.org şi transmise către Publications of the Astronomical Society of Australia.