Baronul Barbu Bellu este cel care a donat, in 1853, 28 de hectare de teren pentru infiintarea celebrului cimitir Bellu, dar barbatul nu a ramas in istoria Bucurestiului numai prin acest gest remarcabil. Fost procuror de Arges si parlamentar, Barbu Bellu este personajul care a adus prima masina in Romania, in 1889, facand efectiv senzatie pe strazile Capitalei cu automobilul importat din Franta. 

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

"Plecat la Paris, în toamna lui 1889, Barbu Bellu descoperă o minune a epocii: automobilul. Armand Peugeot şi Leon Serpollet, într-o colaborare de geniu, creează ceea ce avea să lase fără cuvinte protipendada bucureşteană – automobilul Peugeot. Şi cine altcineva ar fi putut să aducă această inovaţie în Capitală, decât un om ca Barbu Bellu? Presa vremii consemnează o mărturie a baronului faţă de mai-marii Bucureştiului, cu privinţă la apariţia automobilului: „Domnilor, aş vrea să vă cer povăţuiala într-o istorioară ce nu-mi dă pace de niscavai vreme. Vreţi să urcăm puţin la loc cu linişte? Aş vrea să mă consultez cu înţelepciunile voastre. La Paris, domnii Armand Peugeot şi Leon Serpollet au creat un fel de trăsură cu motor, automobil îi spun ei.

Doresc să aduc această invenţie aici, la Bucureşti, dar nu ştiu ce-ar spune oamenii. Să nu crează că voiu a epata, într-o urbe în care mulţi sunt nevoiaşi”.„Trăsura cu motor” a baronului arăta cu totul diferit faţă de maşina Peugeot pe care o cunoaştem astăzi. Portbagajul era în faţă şi era, de fapt, o geantă. Autovehiculul era acoperit parţial cu un fel de umbrelă, avea faruri şi un levier lung pe post de frână.
Dar poate cel mai pitoresc element era transmisia, care se făcea cu lanţ, ca la bicicletă, zgomotul fiind destul de mare. Automobilul lui Bellu era unul dintre cele trei-patru care existau în toată lumea, iar la apariţia pe străzile Capitalei unii îşi făceau cruci largi, alţii căscau ochii mari, iar Bellu prindea 18 km/h",
noteaza universulargesean.ro povestea extraordinara a lui Barbu Bellu. 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si