Close sidebar
Close sidebar

Baronul Barbu Bellu, care a donat 28 de hectare pentru infiintarea celebrului cimitir, a adus in Romania primul automobil! Masina facea senzatie, desi circula cu 18 kilometri pe ora

Barbu Bellu a fost procuror si parlamentar.

Petru Luca,


DISTRIBUIE
acest articol

Baronul Barbu Bellu este cel care a donat, in 1853, 28 de hectare de teren pentru infiintarea celebrului cimitir Bellu, dar barbatul nu a ramas in istoria Bucurestiului numai prin acest gest remarcabil. Fost procuror de Arges si parlamentar, Barbu Bellu este personajul care a adus prima masina in Romania, in 1889, facand efectiv senzatie pe strazile Capitalei cu automobilul importat din Franta. 

Citeste si: SFÂȘIETOR! Arina a fost filmată în momentul în care a murit. În videoclip se mai aud doar țipete- kanald.ro

Citeste si: Un bilet scris de Robert, descoperit la scurt timp după ce el și Giuly au fost descalificați din "Casa Iubirii". Cui îi era destinat? Conținutul lui, făcut public chiar de Robi, fostul său coleg de cameră- wowbiz.ro

Citeste si: Dispariţii misterioase în Rusia. Putin îşi arestează cercetătorii care au inventat rachetele hipersonice- antena3.ro

"Plecat la Paris, în toamna lui 1889, Barbu Bellu descoperă o minune a epocii: automobilul. Armand Peugeot şi Leon Serpollet, într-o colaborare de geniu, creează ceea ce avea să lase fără cuvinte protipendada bucureşteană – automobilul Peugeot. Şi cine altcineva ar fi putut să aducă această inovaţie în Capitală, decât un om ca Barbu Bellu? Presa vremii consemnează o mărturie a baronului faţă de mai-marii Bucureştiului, cu privinţă la apariţia automobilului: „Domnilor, aş vrea

să vă cer povăţuiala într-o istorioară ce nu-mi dă pace de niscavai vreme. Vreţi să urcăm puţin la loc cu linişte? Aş vrea să mă consultez cu înţelepciunile voastre. La Paris, domnii Armand Peugeot şi Leon Serpollet au creat un fel de trăsură cu motor, automobil îi spun ei. Doresc să aduc această invenţie aici, la Bucureşti, dar nu ştiu ce-ar spune oamenii. Să nu crează că voiu a epata, într-o urbe în care mulţi sunt nevoiaşi”.„Trăsura
cu motor” a baronului arăta cu totul diferit faţă de maşina Peugeot pe care o cunoaştem astăzi. Portbagajul era în faţă şi era, de fapt, o geantă. Autovehiculul era acoperit parţial cu un fel de umbrelă, avea faruri şi un levier lung pe post de frână. Dar poate cel mai pitoresc element era transmisia, care se făcea cu lanţ, ca la bicicletă, zgomotul fiind destul de mare. Automobilul lui Bellu era unul dintre cele trei-patru care existau în toată lumea, iar la apariţia pe străzile Capitalei unii îşi făceau cruci largi, alţii căscau ochii mari, iar Bellu prindea 18 km/h",
noteaza universulargesean.ro povestea extraordinara a lui Barbu Bellu. 

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI