Conform ANPC, au fost primite 924 de reclamaţii din mai multe state referitoare la Blue Air, amenda primită fiind cea mai mare dată vreodată unui operator economic

Amendă de două milioane de euro

Comisia a decis aplicarea unei amenzi în valoare de două milioane de euro.

“Ţinând cont de aspectele constatate în urma verificărilor şi de inexistenţa cifrei de afaceri declarate a operatorului economic, care a făcut imposibilă stabilirea unei amenzi în procent, Comisia a decis aplicarea unei sancţiuni contravenţionale cu amendă în valoare de 2 milioane euro, echivalent în lei la

cursul de schimb al Băncii Naţionale a României, la data de 12.07.2022, 9.882.200 lei”, a precizat sursa citată. 

Citeste si: VIDEO- Anchetă în cazul companiei aeriene care a anulat zborurile a mii de români

De asemenea, compania trebuie să restituie contravaloarea serviciilor anulate în termen de cel mult zece zile. 

Citeste si: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul- catena.ro

Citeste si: Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant făcut de fiica fostului milionar! Unde l-a dus pe tatăl ei?- wowbiz.ro

Citeste si: VIDEO- Sute de bilete de avion pentru turiștii români anulate în ultimul moment

În plus, compania are obligaţia să nu mai pună la dispoziţia consumatorilor oferte de zbor pentru care Blue Air nu are dotările sau mijloacele necesare realizării acestora, dar şi să restituie contravaloarea serviciilor anulate.

Ce recomandă ANPC consumatorilor

ANPC recomandă consumatorilor să fie extrem de vigilenţi şi să evite achiziţionarea biletelor de avion de la operatori economici care, în trecut, au anulat foarte multe curse şi nu au respectat drepturile consumatorilor. 

Citeste si: Accident aviatic teribil. Un tânăr a furat un avion de pe pistă și l-a prăbușit: „Am jucat niște jocuri video înainte”

De asemenea, în vizorul inspectorilor ANPC sunt și companiile Ryan Air și Wizz Air, care au avut în această peiroadă foarte multe anulări sau întârzieri de curse.

“Operatorii economici vor rămâne, în continuare, în atenţia ANPC, iar îndeplinirea măsurilor dispuse, de restituire a sumelor, precum şi de încetare a practicilor comerciale incorecte, vor fi verificate de comisari, după încheierea celor 10 zile, prevăzute de lege”, a mai

explicat ANPC. 

Citeste si: Imagini inedite în Aeroportul Otopeni. Banda de bagaje a fost transformată în bandă de alergare ca să funcționeze

ANPC recomandă consumatorilor să semnaleze situaţiile similare, indiferent de compania aeriană unde acestea sunt înregistrate.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si