Conform ANPC, au fost primite 924 de reclamaţii din mai multe state referitoare la Blue Air, amenda primită fiind cea mai mare dată vreodată unui operator economic
Amendă de două milioane de euro
Comisia a decis aplicarea unei amenzi în valoare de două milioane de euro.
“Ţinând cont de aspectele constatate în urma verificărilor şi de inexistenţa cifrei de afaceri declarate a operatorului economic, care a făcut imposibilă stabilirea unei amenzi în procent, Comisia a decis aplicarea unei sancţiuni contravenţionale cu amendă în valoare de 2 milioane euro, echivalent în lei la
cursul de schimb al Băncii Naţionale a României, la data de 12.07.2022, 9.882.200 lei”, a precizat sursa citată.
Citeste si: VIDEO- Anchetă în cazul companiei aeriene care a anulat zborurile a mii de români
De asemenea, compania trebuie să restituie contravaloarea serviciilor anulate în termen de cel mult zece zile.
Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Citeste si: VIDEO- Sute de bilete de avion pentru turiștii români anulate în ultimul moment
În plus, compania are obligaţia să nu mai pună la dispoziţia consumatorilor oferte de zbor pentru care Blue Air nu are dotările sau mijloacele necesare realizării acestora, dar şi să restituie contravaloarea serviciilor anulate.
Ce recomandă ANPC consumatorilor
ANPC recomandă consumatorilor să fie extrem de vigilenţi şi să evite achiziţionarea biletelor de avion de la operatori economici care, în trecut, au anulat foarte multe curse şi nu au respectat drepturile consumatorilor.
Citeste si: Accident aviatic teribil. Un tânăr a furat un avion de pe pistă și l-a prăbușit: „Am jucat niște jocuri video înainte”
De asemenea, în vizorul inspectorilor ANPC sunt și companiile Ryan Air și Wizz Air, care au avut în această peiroadă foarte multe anulări sau întârzieri de curse.
“Operatorii economici vor rămâne, în continuare, în atenţia ANPC, iar îndeplinirea măsurilor dispuse, de restituire a sumelor, precum şi de încetare a practicilor comerciale incorecte, vor fi verificate de comisari, după încheierea celor 10 zile, prevăzute de lege”, a mai explicat ANPC.
Citeste si: Imagini inedite în Aeroportul Otopeni. Banda de bagaje a fost transformată în bandă de alergare ca să funcționeze
ANPC recomandă consumatorilor să semnaleze situaţiile similare, indiferent de compania aeriană unde acestea sunt înregistrate.