Calendarul astronomic actualizat al anului 2021. Majoritatea evenimentelor astronomice din acest calendar pot fi văzute cu ochiul liber, iar unele pentru o vedere optimă pot fi văzute cu binocul. Informațiile provin de la Observatorul Naval al SUA, The Old Farmer's Almanac și Societatea Americană de Meteori.

Primul eveniment a avut loc între 2 și 3 ianuarie. Fenomenul denumit „cadrantidele” reprezintă o ploaie de meteori. Specialiștii afirmă că fenomenul este produs de boabe de praf lăsate în urmă de o cometă dispărută.

Cometa 2003 EH1 care a fost descoperită în 2003. Cea mai bună vizionare se va face dintr-o locație întunecată după miezul nopții. Meteorii vor radia din constelația Bootes, dar pot apărea oriunde pe cer.

Al doilea eveniment al anului a avut loc pe 13 ianuarie- Luna Nouă. Atunci luna a fost situată pe aceeași parte a Pământului cu Soarele și nu a fost vizibilă pe cerul nopții. Întâmplarea a avut loc la 05:02. A fost cel mai bun moment al lunii pentru a observa obiecte slabe, cum ar fi galaxii și ciorchini de stele, deoarece nu există lumină lunară care să interfereze.

Pe 24 ianuarie Mercur va fi la cea mai mare alungire estică. În această zi planeta Mercur atinge cea mai mare alungire estică de 18,6 grade față de Soare.

Pe 28 ianuarie 2021 va fi Lună plină. Atunci luna va fi situată pe partea opusă a Pământului, deoarece Soarele și fața sa vor fi complet iluminate. Fenomenul va avea loc la 19:18. Luna plină mai este denumită Luna Lupului, deoarece aceasta a fost perioada anului când haitele de lupi flămânzi urlau în afara taberelor lor. Această lună a fost, de asemenea, cunoscută sub numele de Luna Veche și Luna După Yule.

Pe 11 februarie va fi lună nouă. Luna va fi situată pe aceeași parte a Pământului cu Soarele și nu va fi vizibilă pe cerul nopții. Această fază are loc la ora 19:08 UTC. Acesta este cel mai bun moment al lunii pentru a observa obiecte slabe, cum ar fi galaxii și grupuri de stele, deoarece nu există nici o lumină a lunii care să interfereze.

Citeste si: Zodiile pentru care februarie va fi o lună „de foc”

27 februarie- Lună plină. Atunci luna va fi situată pe partea opusă a Pământului, deoarece Soarele și fața acestuia vor fi complet iluminate. Această fază are loc la ora 08:19 UTC. Această lună plină a fost cunoscută de triburile native americane timpurii ca Luna de Zăpadă. Această denumire vine de la faptul că în aceea perioadă vin cele mai grele ninsori. Mai este cunoscută sub numele de Luna Foamei, deoarece vremea grea a făcut ca vânătoarea să fie dificilă.

Pe 6 martie Mercur este la cea mai mare alungire occidentală. Planeta Mercur atinge cea mai mare alungire vestică de 27,3 grade față de Soare. Acesta este cel mai bun moment pentru a vizualiza Mercur, deoarece va fi în cel mai înalt punct de deasupra orizontului pe cer.

13 martie- Luna Nouă. Luna va fi situată pe aceeași parte a Pământului cu Soarele și nu va fi vizibilă pe cerul nopții. Această fază are loc la 10:23 UTC. Acesta este cel mai bun moment al lunii pentru a observa obiecte slabe, cum ar fi galaxii și ciorchini de stele, deoarece nu există lumină lunară care să interfereze.

Pe 20 martie are loc echinocțiul de primăvară. Echinocțiul din luna martie are loc la ora 09:27. Soarele va străluci direct pe ecuator și vor exista cantități aproape egale de zi și noapte în întreaga lume. Atunci va fi, de asemenea, prima zi de primăvară (echinocțiul de primăvară) în emisfera nordică și prima zi de toamnă (echinocțiul de toamnă) în emisfera sudică.

Tot atunci are loc și apariția planetei Venus la cea mai mare alungire occidentală. Planeta Venus atinge cea mai mare alungire estică de 46,6 grade față de Soare. Acesta este cel mai bun moment pentru a vedea planeta.

Citeste si: Descoperire interesantă despre consumul de cafea. Scade riscul de a face o boală gravă

28 martie- Lună plină. Luna va fi situată pe partea opusă a Pământului, deoarece Soarele și fața acestuia vor fi complet iluminate. Această fază are loc la ora 18:49 UTC. Această lună plină a fost cunoscută de triburile native americane timpurii ca Luna Vierme, deoarece atunci a fost perioada anului când pământul începea să se înmoaie și viermii reapăreau. Această lună a fost cunoscută și sub numele de Luna Crow, Luna Crust, Luna Sap și Luna Postului.

Fenomene astronomice de neratat în anul 2021

12 aprilie- Luna Nouă. Luna va fi situată pe aceeași parte a Pământului cu Soarele și nu va fi vizibilă pe cerul nopții. Această fază are loc la 02:32 UTC. Acesta este cel mai bun moment al lunii pentru a observa obiecte slabe, cum ar fi galaxii și ciorchini de stele, deoarece nu există lumină lunară care să interfereze.

22, 23 aprilie- Lyrids este fenomenul care denumește o ploaie de meteori. Fenomenul este produs de particule de praf lăsate în urmă de cometa C/ 1861 G1 Thatcher, care a fost descoperită în 1861. Acești meteori pot produce uneori trasee strălucitoare de praf care durează câteva secunde. Luna aproape plină va fi o problemă anul acesta. Strălucirea sa va fi blocată. Dacă aveți răbdare, este posibil să reușiți să prindeți câteva secvențe bune. Cea mai bună vizionare va fi dintr-o locație întunecată după miezul nopții. Meteorii vor radia din constelația Lyra, dar pot apărea oriunde pe cer.

Citeste si: Ce sunt mantrele și cum îți pot schimba felul în care gândești

27 aprilie- Lună plină. Luna va fi situată pe partea opusă a Pământului, deoarece Soarele și fața sa vor fi complet iluminate. Această fază are loc la 03:33 UTC. Această lună plină a fost cunoscută de triburile native americane timpurii ca Luna Roză, deoarece a marcat apariția rozului de mușchi sau a floxului solului sălbatic, care este una dintre primele flori de primăvară. Luna este cunoscută sub numele de Luna de iarbă încolțită, Luna în creștere și Luna cu ouă. Multe triburi de coastă au numit-o Luna Peștilor. Luna va fi foarte aproape de Pământ și va părea mai mare și mai strălucitoare.

6, 7 mai- Ploaie meteorică Eta Aquarids. Este fenomenul capabil să producă până la 60 de meteori pe oră. Cea mai mare parte a activității este văzută în emisfera sudică. În emisfera nordică, rata poate ajunge la aproximativ 30 de meteori pe oră. Este produs de particulele de praf lăsate în urmă de cometa Halley, care a fost observată încă din cele mai vechi timpuri. Cea mai bună vizionare va fi dintr-o locație întunecată după miezul nopții. Meteorii vor radia din constelația Vărsător, dar pot apărea oriunde pe cer.

11 mai- Luna Nouă. Luna va fi situată pe aceeași parte a Pământului cu Soarele și nu va fi vizibilă pe cerul nopții. Această fază are loc la ora 19:01 UTC. Acesta este cel mai bun moment al lunii pentru a observa obiecte slabe, cum ar fi galaxii și ciorchini de stele, deoarece nu există lumină lunară care să interfereze.

17 mai- Mercur la cea mai mare alungire estică. Planeta Mercur atinge cea mai mare alungire estică de 22 de grade față de Soare. Acesta este cel mai bun moment pentru a vizualiza Mercur, deoarece va fi în cel mai înalt punct de deasupra orizontului pe cer.

26 mai- Lună plină. Luna va fi situată pe partea opusă a Pământului, deoarece Soarele și fața acestuia vor fi complet iluminate. Această fază are loc la 11:14 UTC. Această lună plină a fost cunoscută de triburile native americane timpurii ca Luna de flori, deoarece aceasta a fost perioada anului când florile de primăvară au apărut din abundență. Această lună a fost, de asemenea, cunoscută sub numele de Luna de plantare a porumbului și Luna cu lapte.

Citeste si: Greutate si inaltime copii in functie de varsta- catena.ro

Citeste si: Mama Luizei Melencu, în pragul sinuciderii! A fost la un pas să recurgă la un gest extrem- wowbiz.ro

Tot pe 26 are loc eclipsa totală de lună. O eclipsă totală de Lună apare atunci când Luna trece complet prin umbra întunecată a Pământului. În timpul acestui tip de eclipsă, Luna va deveni treptat mai întunecată și apoi va căpăta o culoare ruginie sau roșu sânge. Eclipsa va fi vizibilă în Oceanul Pacific și în părți din Asia de Est, Japonia, Australia și vestul Americii de Nord.

calendar astronomic 2021
Fenomene astronomice 2021.[Sursa foto: PixaBay]

10 iunie- Luna Nouă. Luna va fi situată pe aceeași parte a Pământului cu Soarele și nu va fi vizibilă pe cerul nopții. Această fază are loc la 10:54 UTC. Acesta este cel mai bun moment al lunii pentru a observa obiecte slabe, cum ar fi galaxii și ciorchini de stele, deoarece nu există lumină lunară care să interfereze.

Tot atunci va avea loc eclipsa solară inelară. O eclipsă de soare inelară are loc atunci când Luna este prea departe de Pământ pentru a acoperi complet Soarele. Acest lucru are ca rezultat un inel de lumină în jurul Lunii întunecate. O eclipsă parțială va fi vizibilă în nord-estul Statelor Unite, Europa și cea mai mare parte a Rusiei.

21 iunie- solstițiul de vară. Solstițiul din iunie are loc la 03:21 UTC. Polul Nord al pământului va fi înclinat spre Soare și va atinge cea mai nordică poziție pe cer și va fi direct peste Tropicul Racului la 23,44 grade latitudine nordică. Aceasta este prima zi de vară (solstițiul de vară) în emisfera nordică și prima zi de iarnă (solstițiul de iarnă) în emisfera sudică.

24 iunie- Lună plină. Luna va fi situată pe partea opusă a Pământului, deoarece Soarele și fața sa vor fi complet iluminate. Această fază are loc la ora 18:40 UTC. Această lună plină a fost cunoscută de triburile native americane timpurii ca Luna de căpșuni, deoarece a semnalat perioada anului pentru a aduna fructele de maturare. De asemenea, coincide cu vârful sezonului de recoltare a căpșunilor. Această lună a fost, de asemenea, cunoscută sub numele de Luna Trandafirului și Luna cu Miere.

4 iulie- Mercur la cea mai mare alungire occidentală. Planeta Mercur atinge cea mai mare alungire vestică de 21,6 grade față de Soare. Acesta este cel mai bun moment pentru a vizualiza Mercur, deoarece va fi în cel mai înalt punct de deasupra orizontului pe cer.

10 iulie- Luna Nouă. Luna va fi situată pe aceeași parte a Pământului cu Soarele și nu va fi vizibilă pe cerul nopții. Această fază are loc la 01:17 UTC. Acesta este cel mai bun moment al lunii pentru a observa obiecte slabe, cum ar fi galaxii și ciorchini de stele, deoarece nu există lumină lunară care să interfereze.

24 iulie- Lună plină. Luna va fi situată pe partea opusă a Pământului, deoarece Soarele și fața sa vor fi complet iluminate. Această fază are loc la 02:37 UTC. Această lună plină a fost cunoscută de triburile native americane timpurii sub numele de Buck Moon, deoarece căprioarele de sex masculin vor începe să-și crească noile coarne în această perioadă a anului. Această lună a fost cunoscută și sub numele de Thunder Thunder și Moon Hay.

28, 29 iulie- Ploaie meteorică Delta Aquarids. Fenomenul produs de resturi lăsate în urmă de cometele Marsden și Kracht. Cea mai bună vizionare va fi dintr-o locație întunecată după miezul nopții. Meteorii vor radia din constelația Vărsător, dar pot apărea oriunde pe cer.

2 august- Saturn la opoziție. Planeta inelată va fi la cea mai mare apropiere de Pământ și fața ei va fi complet iluminată de Soare. Este cel mai bun moment pentru a vizualiza și fotografia Saturn. Un telescop de dimensiuni medii sau mai mari vă va permite să vedeți inelele lui Saturn.

8 august- Luna Nouă. Luna va fi situată pe aceeași parte a Pământului cu Soarele și nu va fi vizibilă pe cerul nopții. Această fază are loc la ora 13:51 UTC. Acesta este cel mai bun moment al lunii pentru a observa obiecte slabe, cum ar fi galaxii și grupuri de stele, deoarece nu există nici o lumină a lunii care să interfereze.

12, 13 august- Ploaia Meteorului Perseidelor. Fenomenul produce până la 60 de meteori pe oră. Perseidele sunt renumite pentru producerea unui număr mare de meteori strălucitori. Cea mai bună vizionare va fi dintr-o locație întunecată după miezul nopții. Meteorii vor radia din constelația Perseus, dar pot apărea oriunde pe cer.

19 august- Jupiter la opoziție. Planeta uriașă va fi la cea mai mare apropiere de Pământ și fața sa va fi complet iluminată de Soare.

22 august- Lună plină, Lună albastră. Luna va fi situată pe partea opusă a Pământului, deoarece Soarele și fața sa vor fi complet iluminate. Această fază are loc la 12:02 UTC. Această lună plină a fost cunoscută de triburile native americane timpurii ca Luna Sturgeon, deoarece peștele mare de sturion din Marile Lacuri și alte lacuri majore a fost prins mai ușor în această perioadă a anului. Această lună a fost, de asemenea, cunoscută sub numele de Luna de porumb verde și Luna de cereale.

7 septembrie- Luna Nouă. Luna va fi situată pe aceeași parte a Pământului cu Soarele și nu va fi vizibilă pe cerul nopții. Această fază are loc la 00:52 UTC. Acesta este cel mai bun moment al lunii pentru a observa obiecte slabe, cum ar fi galaxii și ciorchini de stele, deoarece nu există lumină lunară care să interfereze.

14 septembrie- Neptun la opoziție. Planeta uriașă albastră se va afla la cea mai apropiată apropiere de Pământ și fața sa va fi complet iluminată de Soare.

14 septembrie- Mercur la cea mai mare alungire estică. Planeta Mercur atinge cea mai mare alungire estică de 26,8 grade față de Soare. Acesta este cel mai bun moment pentru a vizualiza Mercur, deoarece va fi în cel mai înalt punct deasupra orizontului pe cerul de seară.

20 septembrie- Lună plină. Luna va fi situată pe partea opusă a Pământului, deoarece Soarele și fața sa vor fi complet iluminate. Această fază are loc la 23:54 UTC. Această lună plină a fost cunoscută de triburile native americane timpurii ca Luna de porumb, deoarece porumbul este recoltat în această perioadă a anului. Această lună este, de asemenea, cunoscută sub numele de Luna recoltei.

22 septembrie- echinocțiul de toamnă. Echinocțiul din septembrie are loc la 19:11 UTC. Soarele va străluci direct pe ecuator și vor exista cantități aproape egale de zi și noapte în întreaga lume. Aceasta este, de asemenea, prima zi de toamnă (echinocțiul de toamnă) în emisfera nordică și prima zi de primăvară (echinocțiul de primăvară) în emisfera sudică.

6 octombrie- Luna Nouă. Luna va fi situată pe aceeași parte a Pământului cu Soarele și nu va fi vizibilă pe cerul nopții. Această fază are loc la 11:05 UTC. Acesta este cel mai bun moment al lunii pentru a observa obiecte slabe, cum ar fi galaxii și ciorchini de stele, deoarece nu există lumină lunară care să interfereze.

Citeste si: Tavi Clonda, schimbare radicală de look. Ce tunsoare a ales artistul și care a fost reacția familiei. “Am ajuns acasă alt om, să vedem ce zic.”- kfetele.ro

Citeste si: Un bărbat din Suceava și-a desenat propria trecere de pietoni pentru a ajunge mai repede la cârciumă: ”Aicea îmi place mie să beau”- radioimpuls.ro

7 octombrie- ploaie meteorică a draconidelor. Draconidele sunt o ploaie minoră de meteori care produce doar aproximativ 10 meteori pe oră. Este produs de boabe de praf lăsate în urmă de cometa 21P Giacobini-Zinner, care a fost descoperită pentru prima dată în 1900. Cea mai bună vizionare va fi seara devreme dintr-o locație întunecată, departe de luminile orașului. Meteorii vor radia din constelația Draco, dar pot apărea oriunde pe cer.

20 octombrie- Lună plină. Luna va fi situată pe partea opusă a Pământului, deoarece Soarele și fața sa vor fi complet iluminate. Această fază are loc la ora 14:57 UTC. Această lună plină a fost cunoscută de triburile native americane timpurii ca Luna Vânătorilor, deoarece în această perioadă a anului frunzele cad și oamenii merg la vânătoare.

21, 22 octombrie- Ploaia meteorică Orionide. Orionidele sunt o ploaie medie care produce până la 20 de meteori pe oră. Fenomenul este produs de boabe de praf lăsate în urmă de cometa Halley, care a fost cunoscută și observată din cele mai vechi timpuri.

25 octombrie- Mercur la cea mai mare alungire occidentală. Planeta Mercur atinge cea mai mare alungire vestică de 18,4 grade față de Soare. Acesta este cel mai bun moment pentru a vizualiza Mercur, deoarece va fi în cel mai înalt punct de deasupra orizontului pe cerul dimineții.

29 octombrie- Venus la cea mai mare alungire estică. Planeta Venus atinge cea mai mare alungire estică de 47 de grade față de Soare.

4 noiembrie- Luna Nouă. Luna va fi situată pe aceeași parte a Pământului cu Soarele și nu va fi vizibilă pe cerul nopții. Această fază are loc la ora 21:15 UTC. Acesta este cel mai bun moment al lunii pentru a observa obiecte slabe, cum ar fi galaxii și ciorchini de stele, deoarece nu există lumină lunară care să interfereze.

4, 5 noiembrie- Ploaie meteorică a tauridelor. Tauridele sunt o ploaie de meteori minori de lungă durată care produce doar aproximativ 5-10 meteori pe oră. Este neobișnuit prin faptul că este format din două fluxuri separate. Cea mai bună vizionare va fi chiar după miezul nopții, dintr-o locație întunecată, departe de luminile orașului. Meteorii vor radia din constelația Taur, dar pot apărea oriunde pe cer.

5 noiembrie- Uranus la opoziție. Planeta albastru-verzui se va afla la cea mai apropiată apropiere de Pământ și fața sa va fi complet iluminată de Soare. Datorită distanței sale, va apărea doar ca un mic punct albastru-verde în toate, cu excepția celor mai puternice telescoape.

17, 18 noiembrie- Dușul meteoric al Leonidelor. Leonidele sunt o ploaie medie, producând până la 15 meteori pe oră. Cea mai bună vizionare va fi dintr-o locație întunecată după miezul nopții. Meteorii vor radia din constelația Leu, dar pot apărea oriunde pe cer.

19 noiembrie- Lună plină. Luna va fi situată pe partea opusă a Pământului, deoarece Soarele și fața sa vor fi complet iluminate. Această fază are loc la ora 08:59 UTC. Această lună plină a fost cunoscută de triburile native americane timpurii ca Luna de Castor, deoarece aceasta a fost perioada anului pentru a pune capcanele de castori înainte ca mlaștinile și râurile să înghețe. De asemenea, a fost cunoscut sub numele de Luna înghețată și Luna întunecată.

Tot atunci are loc eclipsă de lună parțială. O eclipsă de lună parțială apare atunci când Luna trece prin umbra parțială a Pământului sau penumbra și doar o parte din aceasta trece prin cea mai întunecată umbră sau umbra. În timpul acestui tip de eclipsă, o parte a Lunii se va întuneca pe măsură ce se deplasează prin umbra Pământului. Eclipsa va fi vizibilă în tot estul Rusiei, Japonia, Oceanul Pacific, America de Nord, Mexic, America Centrală și părți din vestul Americii de Sud.

Citeste si: Cine este Faimosul de la “Suvivor România”, tatuat din cap până-n picioare. Povestea celor peste 100 de tatuaje

4 decembrie- Luna Nouă. Luna va fi situată pe aceeași parte a Pământului cu Soarele și nu va fi vizibilă pe cerul nopții. Această fază are loc la ora 07:44 UTC. Acesta este cel mai bun moment al lunii pentru a observa obiecte slabe, cum ar fi galaxii și grupuri de stele, deoarece nu există nici o lumină a lunii care să interfereze.

Tot atunci are loc eclipsa totală de soare. O eclipsă totală de soare apare atunci când luna blochează complet Soarele, dezvăluind frumoasa atmosferă exterioară a Soarelui cunoscută sub numele de coroană.

13, 14 decembrie- Ploaia meteorică a Geminidelor. Fenomenul este produs de resturi lăsate în urmă de un asteroid cunoscut sub numele de 3200 Phaethon, care a fost descoperit în 1982.

19 decembrie- Lună plină. Luna va fi situată pe partea opusă a Pământului, deoarece Soarele și fața sa vor fi complet iluminate. Această fază are loc la 04:37 UTC. Această lună plină a fost cunoscută de triburile native americane timpurii ca Luna rece, deoarece aceasta este perioada anului în care aerul rece de iarnă se instalează și nopțile devin lungi și întunecate. Această lună a fost, de asemenea, cunoscută sub numele de Luna cu nopți lungi și Luna înainte de Yule.

Citeste si: VIDEO- Casa de basm a Mirelei Retegan

21 decembrie- Solstițiul de iarnă. Solstițiul din decembrie are loc la ora 15:50 UTC. Polul Sud al pământului va fi înclinat spre Soare, care va fi atins cea mai sudică poziție pe cer și se va afla direct peste Tropicul Capricornului la 23,44 grade latitudine sudică. Aceasta este prima zi de iarnă (solstițiul de iarnă) în emisfera nordică și prima zi de vară (solstițiul de vară) în emisfera sudică.

21, 22 decembrie- Ursidele. Ursidele sunt o ploaie minoră de meteori care produce aproximativ 5-10 meteori pe oră. Cea mai bună vizionare va fi chiar după miezul nopții, dintr-o locație întunecată, departe de luminile orașului. Meteorii vor radia din constelația Ursa Minor, dar pot apărea oriunde pe cer.