Cât costă reabilitarea pasajului Unirii din Bucuresti. Șantierul va dura două luni
Reabilitare pasaj Unirii Bucuresti. Autoritățile de la Primăria Sectorului 4 al Capitalei vor începe lucrările de consolidare și punere în siguranță a pasajului Unirea din București.
Cât vor costa lucrările de reabilitare a pasajului Unirii din București
Consolidarea și punerea în siguranță a unuia dintre cele mai cunoscute pasaje din Capitală se ridică la suma de 60 de milioane de lei. Primăria Sectorului 4 a precizat că se va ocupa de separarea fluxului de circulație pentru motocicliști de cel rutier și de asemenea, va monta și un sistem de ventilație pentru pasajul Unirii.
Pasajul Unirii din București a fost inaugurat în iunie 1987. Are o lungime de 900 de metri, din care 600 sunt acoperiți.
În momentul în care a fost dat în folosință era considerat cel mai mare pasaj rutier subteran din România.
„Lucrările la planşeu vor începe în momentul în care vom avea elaborat proiectul tehnic. Pentru a-l avea, avem nevoie de studiu de fezabilitate, timpul estimat de lucru este între 12 şi 18 luni, există posibilitatea tehnică.
Repet, 12-18 luni este timpul estimat pentru realizarea documentaţiei necesare începerii lucrărilor.(...) Planşeul Unirii este în fapt o lucrare complexă, o lucrare cu o componentă hidrotehnică extrem de importantă. Spre exemplu, ieri, pentru a face măsurile de care avem nevoie, a fost secată Dâmboviţa pe partea respectivă", a declarat primarul Sectorului 4.
Șantierul care va bloca unul din punctele importate din București va dura două luni
Lucrările vor începe în jurul datei de 20 iunie și este estimat ca până la 1 septembrie totul să fie finalizat.
„Pentru partea de punere în siguranţă a pasajului rutier(...), lucrările vor începe în jurul datei de 20 iunie, adică după ce şcolile şi grădiniţele îşi închid activitatea, şi depunem toate eforturile- şi sunt convins că vom reuşi acest lucru- să finalizăm până la data de 1 septembrie, astfel încât deranjul pe care-l creăm să fie redus la minim şi să profităm de perioada verii, în care traficul este uşor redus în Bucureşti.
(...) Estimăm că vom opri circulaţia undeva în jurul datei de 20 iunie, astfel încât pe parcursul verii, până la începerea şcolii, să putem realiza integral aceste măsuri de punere în siguranţă”, a spus Daniel Băluţă, citat de Agerpres.
Pe timpul celor două luni de desfășurare a lucrărilor, circulația din zonă va fi deviată pe deasupra pasajului, dar și pe arterele adiacente.
Printre problemele depistate în acest moment se numără: armături fără strat de acoperire; infiltraţii produse de lipsa sau deteriorarea hidroizolației; degradarea căii pe pod şi ale trotuarelor; fisuri şi crăpături; deteriorări ale betonului; lipsa pantelor de scurgere a apelor pe pod.