Ce ar fi un brand fără promovare? Dacă privim canalele media și sursele de trafic web vom descoperi că nu este suficientă crearea unui brand, pentru ca acesta să devină puternic are nevoie de promovare. Oamenii nu vor ști de existenta lui pe piață și nici ce produse sau servicii oferă.
Așadar, aici intervine un specialist SEO. Cât de mult te ajută un specialist SEO cu promovarea website-ului tău?
Te poate ajuta, și încă foarte mult, pentru că el deține strategia corectă și instrumentele necesare pentru a crește organic. Dar acest efort este unul complex și cere un volum de muncă foarte mare.
Practic un specialist SEO ar trebui să:
Folosească toate strategiile necesare pentru a crește traficul organic pe site
Să aplice toate cunoștințele necesare pentru optimizare on page și off page
Să se asigure că strategiile folosite sunt generatoare de rezultate pozitive în timp
Să se asigure că link-urile sunt în acord cu cerințele Google
Să monitorizeze performanțele și să îmbunătățească traficul
Să rezolve erorile apărute
Să fie la curent cu toate noutățile apărute în materie de securitate și optimizare
Să explice corect toate modificările pe care le întreprinde
Să își ajute clienții în ceea ce privește realizarea de conținut și promovarea acestuia.
Să folosească cât mai multe canale media pentru a crește nivelul de popularizare al brand-ului
Dar cel mai important lucru pentru un specialist SEO este să direcționeze trafic care să ducă mai apoi la realizarea de așa numite „conversii”, adică la încheierea efectivă de contracte cu noi clienți.
Este vorba despre 3 nivele de optimizare SEO, de care un adevărat expert trebuie să țină cont:
1. Nivelul de optimizare on page- Include modul în care sunt utilizate cuvintele-cheie și tag-urile HTML. Amândouă sunt extrem de semnificative pentru traficul pe care-l obțin site-urile web din motoarele de căutare.
2. Nivelul de optimizare off page. Acesta presupune construirea de link-uri și sporirea popularității.
3. Nivelul tehnic- se referă la structura site-ului web și joacă un rol determinant în modul în care motoarele de căutare indexează conținut.
Un adevărat expert SEO știe cât de important este să dezvolte strategii pentru fiecare dintre aceste niveluri.
Care sunt abilitățile unui specialist SEO?
Abilitatea de a gestiona relații. Asta înseamnă că acesta trebuie să știe cum să le explice clienților strategiile cu care operează în vederea creșterii vizibilității website-urilor acestora în motoarele de căutare. Mai mult decât atât, trebuie să poată explica de ce strategiile lui sunt cu adevărat funcționale pentru proiectele lor online.
Abilități analitice. Aceasta este o necesitate în materie de expertiză SEO.
De ce? Pentru că un specialist SEO trebuie să raporteze regulat clienților lui progresul website-urilor lor, aducându-le la cunoștință analize periodice. Aceste analize trebuie să fie făcute cu o oarecare claritate, altfel apare riscul de a pierde potențialii/actualii clienți.
Disponibilitatea de a lucra cu termene – limită. Cu toții ne dorim sa fim gata la timp cu proiectele noastre, asta înseamnă că trebuie sa fim foarte atenți la termenele-limită.
Dacă estimezi și comunici clientului tău perioada de lucru la un anumit proiect ca fiind o săptămână, atunci trebuie să fie o săptămână.
Înțelegerea unor noțiuni importante de IT. Codul HTML, sistemul de management de conținut (CMS), software design – aceștia sunt doar câțiva dintre termenii IT cu care un specialist SEO trebuie să fie familiarizat.
Abilități de creare de conținut
si aici ne referim la scrierea, crearea și editarea conținutului de pe site-urile clienților.
Cele mai bune strategii SEO reprezintă o varietate de soluții și servicii care funcționează împreună pentru a genera rezultate bune.
Cum poate ajuta un specialist SEO compania ta?
Ei bine, el poate genera:
Suport tehnic
Suport digital
Sinteză și analiză/ statistică
Social media marketing
Consultanță
Obținere de linkuri
SEO on page/ SEO off page
Consultare în domeniul SEO
Creare de conținut și copywriting
Acestea sunt doar câteva soluții care pot ajuta compania ta pe termen lung, pentru că trebuie să recunoaștem, ele cer răbdare și consecvență. Dar cel mai important aspect, îl constituie relația cu clientul. Un specialist SEO va ști exact cum să dozeze informația, astfel încât să nu fie prea multă sau insuficientă.
Chiar dacă la început poți să te ocupi tu singur de optimizare sau de partea de promovare, în timp iți vei da seama că asta îți va ocupa foarte mult din timpul pe care altfel l-ai aloca dezvoltării proiectelor tale. Cerințele de implicare sunt în continuă creștere și, uneori, este foarte greu să ținem pasul. Aici intervine rolul unui specialist SEO care va găsi soluții acolo unde tu nu ai căutat niciodată.
Va crea strategii pe termen lung care în timp vor duce la rezultate bune pentru afacerea ta
Va crește vânzările, va analiza competența în nișa care activezi și va crea strategii
Va ține legătura cu echipa de marketing pentru a merge în aceeași direcție
Va genera rapoarte periodice și va sugera soluții pentru remedierea problemelor.
Cu toții avem nevoie de un specialist SEO în afacerea noastră, un om capabil să gândească original și care sa fie bun, chiar foarte bun în domeniul lui.