Close sidebar
Close sidebar

Cât poți conduce cu martorul ”Check Engine” aprins în bordul mașinii

Mulți dintre martorii din bordul mașinii nu sunt cunoscuți de către unii dintre șoferi, există martori ce se aprind în caz de urgență dar sunt și martori cu care mai poți circula până la următoarea revizie. Acum sa aflăm cât poți conduce cu martorul ”Check Engine”, deoarece toată lumea îl cunoaște.

Andreea Bolocan,

Cât poți conduce cu martorul Chech Engine aprins în bordul mașinii [Sursa foto: https://www.berkeleybobs.com/]

DISTRIBUIE
acest articol

Atunci când un martor de aprinde în bord, orice șofer se sperie. Martorii de bord sunt fobia oricărui șofer, chiar dacă nu toți indică o problemă cu mașina. Cei mai mulți sunt benigni, indicând funcționarea unor sisteme ale mașinii, luminile, spre exemplu. Alții, pe de altă parte, pot indica o posibilă problemă serioasă. Pentru a distinge rapid între cele două situații, producătorii auto au colorat diferit martorii de bord, în funcție de importanța acestora și de pericolul pe care îl semnalează (sau nu).

Martorii albaștrii și verzi în bordul mașinii

Există martorii de bord colorați albastru sau verde, care indică funcționarea farurilor sau o indicație de urmat (apasă frâna înainte de pornirea motorului). Pe aceștia îi puteți ignora, dincolo de rolul lor – aprinderea acestora nu indică nicio problemă, ci doar funcționarea normală.

Martorii galbeni în bordul mașinii

Printre martorii de bord care semnalează o defecțiune, martorii galbeni (portocalii) sunt cei care nu indică o problemă urgentă. Șoferul trebuie să știe că este o problemă, dar poate conduce în continuare

până la o unitate service care va depana problema.

Citeste si: Care sunt diferențele între un motor cu turbină și unul clasic, aspirat

Martorii roșii în bordul mașinii

Există și martorii roșii care indică o problemă urgentă. Conducerea mașinii sau funcționarea motorului în aceste condiții se poate solda cu distrugerea unor componente ale mașinii sau chiar cu pericol de moarte – în cazul unor probleme ale sistemului de frânare.

Dacă aveți un martor roșu pe bord se recomandă parcarea imediată și oprirea motorului. O singură excepție există aici: martorul roșu al frânei poate fi declanșat și de frâna de mână care nu a fost complet eliberată.

Citeste si: Atenție, șoferi. Proiectul care scumpește RCA-ul, publicat de Ministerul Finanțelor

Cât poți conduce cu martorul de bord ”Check Engine” aprins

Martorul ”Check Engine” are culoarea portocalie, prin urmare nu indică o problemă gravă sau o catastrofă iminentă. Totuși, pentru că aprinderea acestuia este declanșată de o paletă extrem de largă de probleme, nu trebuie prelungită foarte mult intrarea în service.

Citeste si: Lovitură pentru pensionarii cu venituri mici din România! De ce sunt nevoiți să plătească 300 de lei în plus lunar- kanald.ro

Citeste si: Monalisa Liuba a avut o presimțire TERIFIANTĂ în ziua în care a murit pe masa de operație! DEZVĂLUIRI ȘOCANTE- wowbiz.ro

Citeste si: Comuna din România unde nu s-a mai născut niciun copil în ultimii 12 ani: Satele care o alcătuiesc au o poveste inedită- antena3.ro

Un exemplu de problemă minoră pentru care martorul ”Check Engine” se aprinde este fixarea incorectă a bușonului rezervorului după alimentare. Sau o defecțiune a supapei acestuia. O astfel de defecțiune minoră nu este urgentă și poți circula în aceste condiții timp îndelungat, până la următoarea revizie.

Alteori, însă, o amânare a reparației se poate dovedi costisitoare. Asta deoarece o problemă măruntă poate duce la o defecțiune scumpă. Spre exemplu, o aprindere incorectă poate duce la acumularea de vapori de benzină în catalizator și distrugerea acestuia. O bujie (sau bobină de inducție) defectă este o cauză frecventă a problemelor de aprindere. O bujie este ieftină, un catalizator nici pe departe.

Citeste si: 5 lucruri importante pe care să le cunoști atunci când ești la volan 

Ce faci când se aprinde martorul de bord ”Check Engine”

Oricât de tare te-ai grăbi, nu strică să oprești la un service din drumul tău pentru a verifica ce a dus la aprinderea martorului ”Check Engine”. O verificare cu testerul nu durează mult și nici nu este foarte scumpă. Dacă se dovedește că este o problemă minoră poți să amâni reparația până la o dată convenabilă.

În acest caz trebuie să știi că există și un revers al monedei. Dacă apare o problemă nouă iar martorul de bord este deja aprins de la o problemă e care ai considerat-o minoră, nu vei fi avertizat de apariția ei. Prin urmare, dacă martorul motorului s-a aprins și ai decis să amâni reparația, verifică periodic dacă totul este în regulă cu alte componente ale mașinii. S-ar putea să fie, totuși, mai ieftin să repari o problemă minoră decât să mergi periodic la service pentru verificări.

Citeste si: VIDEO Culiță Sterp, despre anii în care tatăl său a stat la închisoare. Ce își mai amintește artistul de la acea vârstă. „M-a afectat destul de mult. Asta a fost viața noastră atunci.”- kfetele.ro

Citeste si: Alexandru Papadopol spune "DA" chiar de Ziua Îndrăgostiților. Primele imagini de la cununia civilă: "Ce emoții și ce bucurie"- radioimpuls.ro

Citeste si: Comuna din România unde nu s-a mai născut niciun copil în ultimii 12 ani: Satele care o alcătuiesc au o poveste inedită- antena3.ro

Sursa: Promotor

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI