World Business Council for Sustainable Development este de părere că Responsabilitatea Socială Corporativă, cunoscută și sub abrevierea CSR „reprezintă angajamentul continuu al companiilor de a contribui la dezvoltarea economică în același timp cu îmbunătățirea calității vieții angajaților și a familiilor acestora, precum și a comunității și societății în ansamblu”. Ca și motor al progresului social, conceptul CSR sprijină companiile să se ridice la înălțimea responsabilităților într-o lume aflată într-o continuă și rapidă schimbare.  

Cu alte cuvinte, responsabilitatea socială reprezintă responsabilitatea unei organizații față de impactul deciziilor și activităților sale asupra societății și a mediului. În urma acestor activități de responsabilitate socială, companiile dobândesc o serie de beneficii, pe care le vom dezvolta în rândurile următoare. Iată ce avantaje aduce  responsabilitatea socială pentru Profi  și alte companii!   

Citește și: Meteo 04.04.2023 prânz

Principalele tipuri de responsabilitate socială 

Majoritatea companiilor se concentrează pe câteva categorii largi de responsabilitate socială corporativă, între care menționăm următoarele:  

Responsabilitatea față de mediu  

Una dintre cele mai comune forme de responsabilitate socială adoptată în rândul companiilor, indiferent de dimensiunea lor este responsabilitatea față de mediu. Unul dintre principalele motive este amprenta de carbon a multor companii, care are un impact negativ asupra mediului, în ultimul an eforturile de reducere a acestei amprente fiind accentuate la nivel global.  

Citește și: Maurice Munteanu: "Noi, ca jurați, ținem cont, în primul rând, de o armonie”

Astfel, companiile dezvoltă inițiative prietenoase cu mediul, în vederea reducerii poluării și a emisiilor de gaze, reciclarea deșeurilor de ambalaje, utilizarea surselor sustenabile în procesul de producție și compensarea efectelor negative asupra mediului prin acțiuni precum plantarea copacilor.  

Responsabilitatea etică 

Companiile care își asumă responsabilitatea etică sunt acelea care își desfășoară activitatea într-un mod cât mai etic și corect posibil.

Obiectivul acestora este ca toate părțile să fie tratate egal și să împărtășească aceleași valori, de la management, până la furnizori și angajați.  

Citește și: FOTO- Tzancă Uraganu are grijă de sănătatea copiilor săi! Acesta și-a dus copiii la sala de fitness: „Pentru o viață sănătoasă, faceți mai mult sport”

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Responsabilitatea filantropică  

Activitățile de responsabilitate filantropică se desfășoară cu scopul de a oferi un exemplu de societate unită. Pentru a atinge acest obiectiv, multe companii donează o parte din bunurile lor pentru a servi diverselor scopuri, fie că este vorba de donații în bani sau diferite bunuri materiale.  

Responsabilitatea economică    

Această activitate CSR poate fi privită ca scopul final al tuturor activităților desfășurate pentru cele trei tipuri de activități menționate anterior. În timp ce companiile urmăresc obținerea unui profit, este important să ia în considerare și impactul pe care îl au în societate.  

Citește și: Pictura și sculptura merg mână-n mână

Beneficiile pentru companii în urma activităților CSR 

Conform studiilor, responsabilitatea socială are un impact major asupra reputației unei companii, iar campaniile desfășurate cu acest scop pot ajuta business-urile să evite scăderea veniturilor. La baza cifrelor impresionante înregistrate de companii în urma activităților CSR se află o serie de beneficii, care ajută companiile să-și transforme strategiile de afaceri în instrumente puternice pe piață. Dintre aceste beneficii menționăm:  

Citește și: ”Puppy Yoga” face senzație în țara noastră

Consolidarea unei reputații pozitive a companiei  

Un prim beneficiu al activităților sociale, de altfel important pentru orice afacere care își dorește longevitatea este creșterea reputației companiei. Acest plus în imagine înseamnă o percepție mult mai favorabilă în rândul comunității, al stakeholderilor, dar și un argument pentru atragerea unui personal valoros în companie.  

Accelerarea inovației  

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Pentru mulți antreprenori și oameni de afaceri, accelerarea inovației reprezintă un avantaj cu adevărat valoros, atât pentru companie, cât și pentru întreg domeniul de afaceri. Implicarea în diverse activități de responsabilitate socială poate conduce la inovații de pe urma cărora pot beneficia atât compania, cât și clienții.  

Citește și: Pelerinaj în Postul Mare

Reducerea costurilor  

Reducerea costurilor poate reprezenta un alt beneficiu pe care activitățile CSR le poate avea pentru companii. Dezvoltarea unei companii are la bază economisirea resurselor, așa cum sunt cele de energie sau economisirea resurselor necesare prin refolosirea ambalajelor sau introducerea de materii prime reciclate în procesul de producție.  

Îmbunătățirea retenției angajaților  

Adesea acest beneficiu este asociat cu modul în care o companie reușește să se implice în viața socială. Responsabilitatea socială devine astfel mai mult decât o responsabilitate, ci o valoare pe care orice business care își dorește dezvoltare ar trebui să și-o însușească.  

Citește și: Îți place să savurezi o cafea bună? Află aici beneficiile pe care această băutură le aduce în viața ta

În România, companiile au început treptat să fie asociate cu astfel de standarde, iar numărul celor care beneficiază de pe urma activităților de responsabilitate socială este în continuă creștere. Un lucru este cert: cu cât o companie reușește să gestioneze mai bine impactul față de mediu și societate, cu atât își va administra mai eficient resursele și va consolida relațiile cu cei interesați de companie!  


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si