In articol:
Termenul de concierge a intrat în industria hotelieră pe la mijlocul anilor 90 în țările occidentale. Originea sa provine de la o expresie în limba franceză, “Comte Des Cierge”, care se referea la slujitorii de la castel în Evul Mediu. Aceștia îi aveau în grijă pe invitații stăpânului pe durata șederii acestora la castel, rezolvându-le orice problemă.
Ulterior, termenul de „concierge” a început să fie folosit în legătură cu cei care țineau cheile clădirilor publice din Franța, în mod special a hotelurilor. Cu timpul, cel care avea cheile în grijă a început să ofere și alte servicii clienților hotelurilor, iar termenul de concierge s-a consacrat definitiv în industria hotelieră. În prezent, „concierge” este perceput astăzi drept „asistent personal”.
Citeste si: Daniela Gyorfi, dezvăluiri inedite despre Liviu Guță. Ce crede artista despre dispariția acestuia- kanald.ro
Citeste si: Cât te costă o vacanță în Moscova și ce locuri trebuie să vizitezi când ajungi acolo
Citeste si: 10 locuri și atracții de vizitat în Amsterdam, cel mai frumos oraș din Olanda
Au apărut companii independente care oferă servicii de Concierge
Serviciul Concierge este destinat celor care sunt în căutarea unui spațiu pentru conferințe, a unui obiectiv turistic sau a unui restaurant. Concierge-ul se poate ocupa și de rezervările la spectacole sau poate recomanda o firmă de închiriat
În multe țări, serviciul de Concierge a devenit de sine stătător, în sensul că au fost create companii independente de Concierge, care colaborează cu hotelurile. Așadar, de acest serviciu nu se mai ocupă angajații hotelui, totul fiind externalizat. În prezent, cele mai căutate servicii de concierge sunt rezervarea de bilete la concerte și evenimente speciale, servicii de transport, recomandări și rezervări la restaurante, servicii de curățenie, servicii de curierat, îngrijirea animalelor de companie, îngrijire bătrâni, rezervarea de vacanțe și organizarea de evenimente.