Ce să faci dacă îți pierzi buletinul. Pașii esențiali de urmat
Află ce trebuie să faci dacă îți pierzi buletinul. Pașii esențiali de urmat
Pierderea buletinului poate fi stresantă, având în vedere importanța acestui document în viața de zi cu zi. Fără buletin, nu poți accesa o serie de servicii esențiale și nu poți efectua anumite operațiuni bancare sau administrative. De aceea, este important să știi ce să faci dacă îți pierzi buletinul, pentru a soluționa rapid această problemă.
Dacă îți pierzi buletinul, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să îți păstrezi calmul și să urmezi câțiva pași esențiali:
Publică un anunț de pierdere: Înainte de a solicita un nou buletin, este recomandat să publici un anunț de pierdere într-un ziar local sau online. Acest pas este important în cazul în care buletinul este găsit de cineva și returnat autorităților.
Solicită un nou buletin: Odată ce ai făcut toate demersurile necesare, trebuie să te prezinți la Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor (SPCEP) pentru a solicita un nou buletin. Detalii despre acest proces vei găsi în secțiunea următoare.
După ce ai depus cererea pentru un nou buletin, durata de eliberare a acestuia poate varia în funcție de locație și de volumul de cereri. În general, termenul standard este între 7 și 14 zile lucrătoare. Cu toate acestea, în orașele mari sau în perioadele aglomerate, acest termen poate fi extins.
Dacă ai nevoie urgentă de un nou buletin, unele SPCEP-uri oferă posibilitatea de a solicita eliberarea în regim de urgență, însă acest lucru depinde de circumstanțele specifice și de politica fiecărui serviciu local.
Este important să verifici starea cererii tale la SPCEP-ul unde ai depus documentele sau online, acolo unde este posibil. În momentul în care buletinul este gata, vei fi informat și vei putea să-l ridici personal.
Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Citește și: Acte necesare pentru a ieși cu mașina din țară. Ce trebuie neapărat să ai la tine. Lista completă
Pentru a obține un nou buletin, trebuie să te asiguri că ai la dispoziție toate documentele necesare. Iată ce trebuie să pregătești:
Cerere pentru eliberarea actului de identitate: Aceasta se completează la ghișeu sau online, în funcție de procedurile SPCEP-ului la care apelezi.
Actul de identitate anterior (dacă este cazul): În cazul în care buletinul a fost deteriorat sau găsit după ce ai solicitat unul nou, trebuie să predai buletinul vechi la Poliție.
Certificatul de naștere, în original și copie: Acesta este necesar pentru a confirma identitatea ta.
Citește și: Când se schimbă buletinul: înainte sau după expirare? Mulți fac confuzia
Certificatul de căsătorie sau de divorț, dacă este cazul: Acest document este necesar doar dacă există modificări în datele tale personale care trebuie actualizate în noul buletin.
Dovada adresei de domiciliu: Documentele cu care se face dovada adresei de domiciliu în original şi copie (sau extras de carte funciară emis cu cel mult 30 zile înainte de data depunerii cererii);
Chitanța pentru taxa de eliberare a buletinului: Taxa variază în funcție de județ, dar de obicei este o sumă modestă care poate fi plătită la Trezorerie, online sau la ghișeu pentru eliberarea buletinelor.