Ce tipuri de magazine frecventează des românii și care sunt lucrurile cel mai des cumpărate
Românii au diverse preferințe când vine vorba de magazinele pe care le frecventează, iar tipurile de produse aflate în topul preferințelor diferă în funcție de nevoile lor zilnice, ocazionale sau de sezon.
Cu toate acestea, se poate realiza un clasament al produselor populare achiziționate, precum și modalitatea de achiziție - online sau din locație.
Cumpărăturile online se mențin pe un trend crescător
În ultimii ani, cumpărăturile online au câștigat popularitate în România, unde website-uri specializate sau platforme de tip marketplace au continuat să se dezvolte și să vină în întâmpinarea clienților cu oferte variate pentru o gamă diversă de produse, precum și cu garanții suplimentare post-vânzare. De altfel, atunci când cumpără online, românii preferă:
- Electrocasnice și gadgeturi, precum telefoane, televizoare, laptopuri, electrocasnice mari și mici, ca și accesorii pentru casă sau din domeniul IT.
- Îmbrăcăminte și accesorii vestimentare, așa cum sunt hainele, încălțămintea și bijuteriile.
- Cărți, muzică și alte produse culturale.
Interes ridicat pentru magazine specializate
De multe ori, cumpărătorii caută produse specifice sau de nișă și, în acest context, sunt preferate magazinele specializate care furnizează produse originale, de o bună calitate. În această categorie se numără magazinele de articole sportive, magazinele cu ofertă de produse eco/bio, magazinele de bijuterii sau magazinele destinate adulților, așa cum este, de exemplu, un liquor shop sau un magazin vape.
Supermarketuri și hipermarketuri locale
Supermarketurile și hipermarketurile rămân printre cele mai frecventate locații de către români. Aici se fac cumpărăturile săptămânale sau lunare pentru alimente și produse de uz casnic. În aceste magazine, cel mai des cumpărate articole includ, printre altele:
- Alimente de bază: pâine, lactate, carne, legume și fructe.
- Produse de curățenie: detergenți, soluții de curățat, produse pentru igienă personală.
- Băuturi: apă, sucuri, cafea, ceaiuri, băuturi alcoolice.
Magazine de bricolaj și materiale de construcții
Printre românii pasionați de DIY (Do It Yourself) sau cei care au proiecte de renovare ori de amenajare a locuinței, se observă o cerere ridicată de produse de bricolaj și materiale de construcții.
Cele mai vândute produse din acest segment includ:
- materiale de construcție: ciment, vopsea, scule electrice.
- mobilier și decorațiuni interioare: rafturi, dulapuri, elemente decorative.
- articole pentru grădinărit: semințe, unelte de grădină, plante.
Farmacii fizice sau online
Farmaciile sunt des frecventate atât în mediul online, cât și în locații fizice. Magazinele online sunt preferate pentru achiziția de produse de înfrumusețare și pentru suplimente nutritive, în timp ce farmaciile locale sunt alese de cei care au o problemă de sănătate. De altfel, cel mai des cumpărate produse includ:
- medicamente fără prescripție: analgezice, vitamine, suplimente.
- produse pentru îngrijire personală: creme, șampoane, produse pentru igienă dentară.
- cosmetice și produse dermato-cosmetice.
Pe lângă produsele amintite mai sus, românii apreciază reducerile de sezon, precum și ofertele de scurtă durată pentru articole din toate categoriile de interes. Din acest punct de vedere se observă un apetit comercial ridicat în perioadele cu discounturi substanțiale.
Desigur, preferințele românilor pentru cumpărăturile din magazinele fizice sau din cele online variază în funcție de nevoi, buget și gusturi personale, dar tendințele de mai sus reflectă un comportament general de consum în rândul populației de la noi.
Photo: Unsplash.