Ce trebuie să știe românii care așteaptă eliberarea unui pașaport. Detaliul important care intră în vigoare începând cu 18 decembrie
Românii care solicită eliberarea unui pașaport simplu electronic vor fi notificați prin SMS, începând de luni, când pot să îl ridice, a anunțat Direcția Generală de Pașapoarte. Pașapoarte.
Începând cu data de 18 decembrie, toți românii care solicită eliberarea unui pașaport simplu electronic vor fi avertizați printr-un mesaj pe telefon când pot sa-l ridice de la ghișeu. Anunțul important a fost făcut de către Direcția Generală de Pașapoarte.
Cum va arăta mesajul primit pe telefon?
Astfel, la depunerea cererii pentru pașaport, românii vor trebui să lase un număr de telefon valabil pentru a putea fi contactați.
Ei vor primi un SMS cu următorul conținut: „ Bună ziua! Pașaportul este la ghișeu, vă puteți prezenta pentru ridicare! Dacă nu sunteți destinatarul vizat, vă rugăm să ignorați acest mesaj! DGPașapoarte ”.
Totodată, acest SMS va fi trimis doar celor care optează în mod expres opțiunea cu privire la posibilitatea primirii unei notificări de acest gen. Cei care nu doresc vor putea în continuare să verifice stadiul cererii lor de pașaport simplu electronic- STATUS PAȘAPORT, la adresa https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte .
„Furnizarea acestui serviciu ne aduce MAI aproape de cetățeni, oferindu-le acestora, în timp real, informații cu privire la disponibilitatea ridicării pașaportului din ghișeu, având în vedere faptul că, în prezent, termenul pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice de la ghișeele serviciilor publice comunitare de pașapoarte este mai mic decât termenul asumat (5 zile lucrătoare)”, transmite DGP.
Documente necesare pentru pașaportul electronic 2024
Documentele necesare pentru eliberarea unui pașaport simplu electronic în cazul persoanelor cu domiciliul în România sunt următoarele:
- Cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie trebuie însoţită de certificatul de naştere, în original.
- Documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată/dovada tranzacției, editat(ă) pe suport hârtie sau în format electronic, care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat.
- Document/documente de identitate al părintelui/ale parinţilor, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original.
- Documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată/dovada tranzacției
- Paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există.
În cazul în care cererea este formulată de un singur părinte/ reprezentant legal este nevoie de o procură specială prin care se împuternicește celălalt părinte sau declaraţia privind acordul celuilalt părinte, în original, ori duplicat de pe actul original. Totodată este nevoie și de Hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului, actul de desemnare a reprezentantului legal, fie după caz a actului de deces al părintelui.