Cu cât se vinde o DACIA 1300 în 2024? Suma incredibilă pe care trebuie să o scoți din buzunar pentru această mașină
Cât costă acum una dintre cele mai iubite mașini de către românii de pretutindeni? Nostalgicii sunt cu siguranță interesați.
DACIA 1300 din 1976 era cândva una dintre cele mai întâlnite autoturisme de pe străzile țării noastre, însă cu timpul a fost înlocuită de cea mai mare majoritate a românilor. Cu toate acestea, vechile mașini nu au fost uitate, ci sunt foarte căutate în prezent de către colecționari și de pasionații de mașini vechi.
Recent, pe un site de vânzări automobile din Germania a apărut un anunț care a stârnit interesul mai multor români.
„Mașina este clasificată ca vehicul istoric și este într-o stare foarte bună, fiind necesare doar câteva lucrări minore privind faza lungă, țeava de eșapament și câteva reglaje la carburator. Vehiculul a fost revopsit în anul 2013”, a declarat proprietarul, scrie observatornews.ro.
Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Mașina, care are un motor de 54 de cai putere și doar 130.000 de kilometri la bord, se vinde cu 4600 de euro, având chiar și ITP-ul valabil până în august 2024.
Dacia 1300 a fost produsă în țara noastră între anii 1969 și 1984 și a fost vândută drept un autoturism potrivit inclusiv pentru familii, astfel că și-a câștigat repede popularitatea printre români.
Inițial, modelul avea o caroserie berlină cu 4 uși și 5 locuri, astfel că oamenii erau foarte încântați de mașina în care puteau să călătorească fără să stea foarte înghesuiți.„În 1969 s-au fabricat primele loturi din Dacia 1300 berlină. Îmi amintesc că am muncit trei zile și trei nopți pentru a produce primele 50 de exemplare, deoarece urma defilarea de 23 August, iar câte 25 de mașini erau prevăzute pentru paradele de la București și Pitești. Începând cu primii ani ai anilor ’70, în industria orizontală românească au fost demarate sau au fost modernizate la nivelul cerințelor Renault: fabricația de faruri și dispozitive de iluminat ce respectau reglementările internaționale ale etapei respective, distribuitoare de aprindere, demaroare și alternatoare, carburatoare, tablouri de bord, amortizoare, ștergătoare de parbriz, piese de frânare, ambreiaje, transmisii homocinetice, yale uși”, povestea în urmă cu peste două decenii Constantin Stroe, fost director general Dacia.