In articol:
- Ce este venitul minim de incluziune
- Cine poate primi venitul minim de incluziune
- Cum poți obține venitul minim de incluziune
- Câți bani se acordă prin venitul minim de incluziune
- Ce acte sunt necesare pentru venitul minim de incluziune
Ce este venitul minim de incluziune
Cum poți obține venitul minim de incluziune din 2024. Bucureștenii pot depune din luna noiembrie 2023 cererile, însoțite de documente justificative, pentru accesarea venitului minim de incluziune.
Venitul minim de incluziune este un sprijin financiar acordat de stat, util pentru toate persoanele vulnerabile care nu își pot asigura un nivel de trai minimal.
Citește și: Cum se calculează venitul minim de incluziune? Lista persoanelor care pot beneficia de acest ajutor
Cine poate primi venitul minim de incluziune
Venitul minim de incluziune se compune din una sau mai multe categorii de ajutoare financiare:
– ajutor de incluziune – ajutorul financiar acordat familiilor cu venituri sub 275 lei/lună sau 400 lei/lună în cazul persoanelor singure cu vârsta de cel puțin 65 de ani, pentru asigurarea necesităților zilnice de viață;
Cum poți obține venitul minim de incluziune
Pentru a beneficia de venitul minim de incluziune, începând cu 1 ianuarie 2024, solicitanții care au domiciliul sau reședinta în municipiul București, trebuie să depună până la sfârșitul acestui an, la DGASPC-urile de sector, cererea de acordare a
Potrivit prefecturii Capitalei, ceerea trebuie să fie însoțită de documentele doveditoare și angajamentul de plată, inclusiv în cazul cetățenilor straini sau apatrizi, precum și al persoanelor fară adăpost.
Citeste si: Pensionarii primesc bani în plus din martie 2025! Cine sunt cei 1 milion de beneficiari- kanald.ro
Citeste si: Daciana Sârbu, prima reacție după ce s-a aflat că a divorțat de Victor Ponta: „Mintea mea e...”- wowbiz.ro
Odată cu intrarea în vigoare a Venitului Minim de Incluziune, acordarea beneficiilor Venitului Minim Garantat și Ajutor pentru susținerea familiei se suspendă.
Toți beneficiarii actuali de Venit Minim Garantat și Ajutor pentru susținerea familiei trebuie să se înregistreze în sistem începând cu data de 1 noiembrie 2023 și până la 31 decembrie 2023, pentru continuitatea acordării acestui tip de beneficiu de Venit Minim de Incluziune.
Câți bani se acordă prin venitul minim de incluziune
Guvernul a aprobat, în 26 august 2022, modificarea și completarea Legii nr. 196/2016, prin care se implementează reforma privind venitul minim de incluziune (VMI), la care Guvernul s-a angajat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Obiectivul acestei reforme, cu termen de implementare până în 30 iunie 2025, este îmbunătăţirea asistenţei sociale şi reducerea sărăciei în rândul celor mai vulnerabile persoane, precum și a sarcinilor administrative.
Reglementările aduse de ordonanța de urgență vizează și actualizarea nivelurilor de venituri și a cuantumurilor componentelor acordate astfel:
- majorarea nivelului maxim al venitului minim de incluziune de la 260 lei/adult echivalent la 275 lei/adult echivalent, în cazul componentei de ajutor de incluziune (actualul ajutor social) și de la 300 lei/adult echivalent la 400 lei/adult echivalent în cazul persoanelor vârstnice, respectiv de la 600 lei/adult echivalent la 700 lei/adult echivalent în cazul componentei de ajutor pentru familia cu copii (actuala alocație pentru susținerea familiei);
- majorarea nivelului veniturilor din muncă deductibile din venitul total al familiei de la maximum 400 lei la 500 lei, potrivit unui comunicat al Ministerului Muncii.
Aplicarea Legii nr. 196/2016 a fost prorogată succesiv până în anul 2023, pentru corelarea cu obiectivele și țintele asumate în PNRR și cu termenele prevăzute pentru reformele în domeniul digitalizării, urmând ca intrarea în vigoare a Legii nr. 196/2016 să aibă loc la data de 1 ianuarie 2024.
Ce acte sunt necesare pentru venitul minim de incluziune
Lista actelor necesare pentru fostul VENIT MINIM GARANTAT
• Actele de identitate pentru toți membrii familiei
• Certificat de căsătorie
• Certificat de deces (unde este cazul)
• Sentința de divorț (unde este cazul)
• Adeverința de venituri(adeverința de salar net plus tichete de masa, cupon de pensie, cupon ajutor de șomaj), pentru luna anterioara depunerii dosarului
• Adeverința de la AJOFM pentru persoanele fără loc de muncă, care nu au în întreținere copil în vârsta de pana la 7 ani, sau minor cu certificat de încadrare in gradul accentuat sau grav de handicap in vârsta de pana la 18 ani, si minori care au împlinit vârsta de 16 ani si nu urmează cursurile școlare
• Documente din care sa rezulte situația juridica a copilului fata de reprezentantul legal si orice alte documente justificative, după caz
• Certificat si hotărâre de încadrare intr-un grad de handicap
• Adeverința de elev cu mențiunea daca primește bursa sau nu
• Cerere si declarație pe propria răspundere pentru acordarea venitului minim garantat.
Lista actelor necesare pentru fosta ALOCAT IE PENTRU SUST INEREA FAMILIEI
• Cărți de identitate pentru ambii părinți
• Certificate de naștere, cărți de identitate, pentru toți copiii
• Certificat de căsătorie si livret de familie
• Acte cu toate veniturile nete realizate de toți membri familiei(in luna anterioara depunerii cererii)
• Adeverința de elev pentru copiii de vârsta școlară din familie (Excepție fac copiii de vârsta școlară cu handicap grav sau accentuat pentru care se aduce dovada eliberată de autoritățile competente care sa ateste faptul ca respectivul copil nu poate fi înscris în nicio forma de învățământ, prevăzută de lege)
• Certificat de încadrare în grad de handicap (dacă este cazul)
• Hotărâre definitivă de încuviințare a adopției, de plasament familial al minorului, potrivit legii
• Actul din care sa rezulte calitatea solicitantului de tutore sau curator
• Cerere si declarație pe propria răspundere pentru acordarea alocației pentru susținerea familiei.