In articol:
- Compania are peste 1.900 de angajaţi. Câştigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială a fost stabilit la 7.835 lei în 2019.
- Măsura este temporară şi nu presupune încetarea raporturilor de muncă, ci doar suspendarea temporară a contractului individual de muncă al salariaţilor.
- Compania a fost înfiinţată în 1954.
Informarea are data 21 aprilie 2020.
Compania are peste 1.900 de angajaţi. Câştigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială a fost stabilit la 7.835 lei în 2019.
"Având în vedere lipsa resurselor financiare, materiale şi necesitatea conservării resurselor umane ale companiei, managementul acesteia a decis ca, pe perioada în care activitatea de transport aerian prin curse regulate va fi suspendată, o parte a personalului să intre în şomaj tehnic. Această formă de protecţie şi conservare a resursei umane este necesară, având în vedere că în acest moment activitatea principală a companiei este practic blocată, însă există speranţa ca odată ce lucrurile revin la normal să se repornească sistemul, iar personalul să fie rechemat pentru susţinerea activităţilor viitoare.
Citeste si: Florin Cîțu: „O să ieşim mai puternici şi mai competitivi din această criză”
Măsura este temporară şi nu presupune încetarea raporturilor de muncă, ci doar suspendarea temporară a contractului individual de muncă al salariaţilor.
"Pe toată durata în care salariaţii se vor afla în şomaj tehnic, ei nu vor presta activitate şi nu vor beneficia de salariu, ca urmare a faptului că vor avea contractul individual de muncă suspendat, dar vor beneficia de o indemnizaţie de şomaj tehnic a cărei valoare va reprezenta 75% din salariul de
Se vor menţine în activitate acei salariaţi care ocupă poziţiile critice pentru existenţa companiei şi a activităţilor de bază, restul personalului urmând a intra în şomaj tehnic prin prisma unui plan de rotaţie care va afecta în final aproximativ toţi salariaţii companiei.
Această variantă a şomajului tehnic se suportă de către stat doar pentru perioada stării de urgenţă.
Pandemia a afectat şi compania de stat, care a fost nevoită să suspende din 25 martie cursele interne şi mai multe curse externe.
"Prin mai multe ordonanţe militare au fost suspendate progresiv zborurile către mai multe state, în principal europene. Aceste măsuri au afectat drastic programul de curse regulate efectuat de către Tarom, ceea ce a generat pierderi semnificative pentru companie", se mai arată în document.
În prezent, Tarom efectuează doar zboruri comandate, pentru recuperarea unor români din diferite ţări afectate de pandemie sau pentru transportul de echipamente medicale şi echipamente de protecţie.
"Traficul aerian constituie un element esenţial pentru economia românească. Mai mult decât orice alt mijloc de transport, transportul aerian a experimentat o creştere semnificativă în ultimul deceniu. Mai exact, traficul aerian din România a crescut semnificativ în ultimii şase ani, cu aproximativ 106% faţă de numărul de pasageri din 2013, fiind sprijinit de dezvoltarea turismului şi de consolidarea infrastructurii din România", se precizează în document.
Potrivit acestuia, fiecare euro cheltuit în sectorul aviaţiei generează 3 euro pentru economia globală.
Contactaţi de News.ro, reprezentanţii Tarom spun că măsurile vor trebui aprobate de acţionarii companiei.
"Încă se negoociază cu sindicatele. Este un proces în desfăşurare. Toate deciziile privind şomajul tehnic trebuie aprobate de acţionari", au declarat pentru News.ro reprezentanţii Tarom.
Citeste si: Marea Britanie anunță începutul testării vaccinului împotriva COVID-19 pe oameni
Compania a fost înfiinţată în 1954.
Tarom a estimat pierderi de 171,37 milioane lei pentru 2019, la venituri totale de 1,51 miliarde lei.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Ultimul an în care compania aeriană a înregistrat profit a fost 2007.
În 2018, Tarom a avut pierderi de 182,77 milioane lei şi venituri totale de 1,38 miliarde lei, potrivit datelor raportate Ministerului de Finanţe. Cheltuielile totale au fost aprobate la nivelul de 1,68 miliarde lei.
Tarom a transportat în 2018 circa 2,9 milioane de pasageri, cei mai mulţi pasageri din ultimul deceniu.