Apa îmbuteliată este indispensabilă oricărei gospodării, acest lucru o dovedesc şi statisticile care arată că un român consumă în medie 82 l/an, în timp ce în Europa consumul mediu de apa per om este de 109,9 l/an. Acelaşi studiu susţine că 49% din băuturile non-alcoolice consumate în Europa, în anul 2016, era apa îmbuteliată, urmată de băuturile soft (sucurile acidulate) 39% şi nectar-urile în proporţie de 8%.
În România piaţă băuturilor îmbuteliate este în creştere, astfel că în 2021 se estimează că va creşte consumul de apa per om la 97l/an, iar cea a băuturilor soft la 84 l/an.
Dat fiind acest trend ascendent, apa îmbuteliată a început să fie adusă şi în mediul online, în cele două variante, în cantităţi diferite.
Timpul liber câştigat – un drum la supermarket durează în medie, în Bucureşti, între 1 oră şi 2 ore;
Livrarea produsului se poate face mai rapid;
Faptul că nu cari greutăţi şi produsele sunt livrate direct acasă;
Diversitatea brandurilor (plus preţuri mai avantajoase ca în magazine).
De exemplu pe site-ul altex.ro au fost introduse cele 2 categorii de apa îmbuteliată: apa minerală şi apa plată. Deşi este o categorie la început, Altex intenţionează să o extindă, în momentul de faţă pe site
Apa plată: Aqua Carpatica, Dorna, Bucovina şi La Vitta;
Apa carbogazoasă: Aqua Carpatica (atât Forte cât şi cea clasică), Dorna, Bucovina şi La Vitta.
Citeste si: Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”- wowbiz.ro
Se poate observa că acesta încearcă să aducă în atenţia consumatorilor o gamă destul de extinsă de branduri, pentru a mulţumi şi împăca toate gusturile, în oferta Altex regăsindu-se atât branduri autohtone cât şi internaţionale.
Acest lucru se întâmplă deoarece există mai multe comportamente de consumatorii – bebeluşi, copii, adolescenţi, adulţi şi vârstnici, ceea ce înseamnă că furnizorii de apă îmbuteliată trebuie să se adapteze nevoilor acestora.
Apa minerala plată Aqua Carpatica se găseşte în baxuri de 12 sticle în varianta de 0,25L, 0,5L, 1L şi de 6 sticle în varianta de 1.5L şi 2L, precum şi de 5L. Apa minerala carbogazoasă vine în 2 sortimente, diferenţa făcând-o ph-ul (acesta exprimă aciditatea sau bazicitatea apei). Astfel există ape minerale cu ph uşor acid, ape minerale cu ph neutru (cum ar fi Bucovina) şi cu ph uşor alcalin. Punctul neutru este valoarea 7, şi de obicei acestea trebuie să se încadreze în normele prevăzute în legile româneşte: 6,5 ≤ ph ≤ 8, Este de preferat ca ph-ul să nu aibă valori sub 5,6 şi nici peste 11, deoarece poate fi afectată sănătatea.
Bucovina, Dorna şi La Vitta o vei regăsi în aceleaşi variante şi cantităţi, la bax şi varianta de 5L a câte două bucăţi.
Deoarece bărbaţii şi femeile au obiceiuri de consum diferite, pe lângă apa îmbuteliată vor mai există pe viitor şi produse din categoria Ape vitaminizate şi Ape speciale, din această categorie urmând să facă parte aşa numitele ape natural alcaline. De ce? Pentru că femeile sunt interesate de un stil de viaţă sănătos şi acordă atenţie foarte mare felului în care arată, astfel că pe lângă gustul clasic al apei, vor avea la dispoziţie şi o serie de ape cu arome şi proprietăţi care să le asigure ceea ce au nevoie, cu un aport caloric mai redus.. Spre deosebire de acestea, bărbaţii vor dori mai degrabă o apă îmbogăţită în vitamine şi minerale pentru hidratare şi antrenamente lungi. Atâta timp cât mediul online le va oferi diversificare, comportamentul faţă de apa îmbuteliata se va modifica, existând posibilitatea ca eCommerce-ul să crească considerabil vânzările de apă.
Categoria de apă îmbuteliată nu este singura existentă pe site, pe lângă aceasta mai sunt prezente categoriile de sucuri şi ice tea, cafea (pachet sau capsule) şi ceai. Nu în ultimul rând găseşti aparate şi accesorii pentru aparatul de cafea. Din categoria sucuri regăseşti sucuri carbogazoase, sucuri necarbogazoase şi sucuri pentru copii, majoritatea la bax, costurile fiind mult mai accesibile pentru tine. Este foarte important ca oamenii să ştie că apa îmbuteliată există şi în mediul online şi poate fi achiziţionată mult mai uşor decât mersul în magazine şi în cantităţi mari.
În momentul de faţă impactul apei în mediul online este destul de mic, însă important e că potenţialul este enorm, astfel că în următorii ani va creşte, urmând a fi una dintre cele mai importante categorii ale online-ului alături de fashion, electro-it, beauty, baby etc.
Comportamentul consumatorului în mediul online continua să se schimbe, întrucât oamenii îşi doresc să aibă mai mult timp liber şi să petreacă mai puţin timp în mediul off-line pentru cumpărături. Deşi idea de apă în mediul online este surpinzătoare pentru unii, ea va continua să câştige teren deoarece cu un singur click poţi de acum să ai la uşa case tale baxuri de apă care să-ţi satisfacă nevoile ţie şi familiei tale.
Aşa că te invităm pe site-ul altex.ro pentru a-ţi alege brandurile preferate de apă şi a beneficia de oferte!