Close sidebar
Close sidebar

Emisiile vehiculelor diesel modificate pentru a pacali testele, responsabile pentru 5.000 de morti anual in Europa

Emisiile vehiculelor diesel cu software-ul modificat pentru a pacali testele ar putea fi responsabile pentru 5.000 de morti anual in Europa, din cauza poluarii aerului, arata un studiu publicat luni si citat de AFP.

A.C.,


DISTRIBUIE
acest articol

Numarul este confirm cu evaluarile precedente ale numaului de decese provocate de scandalul „dieselgate”, care a izbucnit cand Volkswagen a recunoscut, in 2015, ca a trisat la testele de emisii pentru masinile sale.

Numerosi alti constructori au fost suspectati dupa aceea ca au facut acelasi lucru.

Un studiu aparut in mai in revista Nature a estimat ca, in 2015, 38.000 de decese “premature” au fost provocate in lume de emisiile de oxid de azot “ generate in exces” in raport cu cele prevazute de testele efectuate in laborator.

Studiul, publicat luni de revista Environmental Research Letters, se concentreaza pe situatia din Europa (cei 28 de membri UE, Norvegia si Elvetia). Cercetatori din Norvegia, Austria, Suedia si Olanda au calculat ca aproximativ 10.000 de decese anual din Europa pot fi imputate poluarii cu particule fine emise de vehiculele usoare ca functioneaza cu motorina.

Citeste si: Ți se rupe sufletul. Ce mesaje de adio a lăsat secretara-șefă de la UMF, înainte de a fi găsită moartă într-un lac din Capitală. Fiul femeii avea telefonul închis- kanald.ro

Citeste si: Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”- wowbiz.ro

Citeste si: Gemenii dați dispăruți în Târgu Jiu au fost găsiți în Arad. Își închiriaseră o garsonieră și urmăreau știri despre ei- antena3.ro

Aproape jumatate dintre ele (aproximativ 4.750) ar fi putut fi evitate, daca emisiile de oxizi de azot ale masinilor de pe drumuri ar fi fost egale cu cele inregistrate in timpul testelor de laborator.

Mai mult, daca masinile diesel ar fi avut emisii la fel de mici ca cele pe benzina, inca 4.000 de decese ar fi fost evitate.

Tarile unde s-au inregistrat cele mai multe decese sunt Italia, Germania si Franta, “din cauza populatiei mari si a proportiei sporite de masini diesel”, adauga autorii raportului.

Numarul vehiculelor diesel a crescut rapid in Europa incepand din anii ’90, in raport cu cele pe benzina, astfel ca in prezent reprezinta aproape jumatate din flota totala.

Astfel, peste 100 de milioane de automobile pe motorina circula in Europa – de doua ori mai mult decat in restul lumii.

Sursa: News.ro

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI