In articol:
- Calea Victoriei- pietonală permanentă ar aduce beneficii
- ”Oamenii să spună exact cum își doresc Calea Victoriei”
- Orașele din Europa au artere pietonale permanente
- Străzi deschise, catalizator pentru dezvoltarea economică a zonei Calea Victoriei
” Avem nevoie de locuri unde să ne putem întâlni unii cu alții, fără să fim expuși poluării aerului, poluării fonice, poluării vizuale.
Samuel Stancu, membru Străzi pentru Oameni- inițiatorii petiției, a vorbit, în exclusivitate pentru stirilekanald.ro, despre importanța unei artere mari permanent pietonale într-un oraș ca București.
Calea Victoriei- pietonală permanentă ar aduce beneficii
”Suntem cetățeni care suntem preocupați de calitatea vieții în orașele în care trăim. Pur și simplu dorim să atragem atenția autorităților sau persoanelor care pot lua această decizie asupra nevoii esențiale de a avea o pietonală sau o zonă liberă de mașini în orașul București.
Citește și: VIDEO- Care alegorice de milioane de dolari. Oradea, plină de culoare și spectacol
”Oamenii să spună exact cum își doresc Calea Victoriei”
Calea Victoriei a fost gândită să fie pietonală încă din 2005-2007 când era proiectul de lărgire al străzii Buzești: ”Practic, scopul a fost de a crea o alternativă pentru Calea Victoriei ca
După ce decizia va fi aprobată, noi vom milita ori pentru proiectare participativă prin care oamenii să spună exact cum își doresc Calea Victoriei, ori un concurs de soluții. Întreaga zonă va trebui acordată sistemic și integrat. Nu putem vorbi doar de Calea Victoriei și pietonizarea ei completă, ci probabil va fi tratată la nivel de întreagă insulă urbană, între Magheru și Buzești. Și atunci, poate anumite segmente se vor pietoniza, poate anumite axe vor fi lăsate pentru circulația transportului public sau auto. Sunt mult mai multe soluții”.
Orașele din Europa au artere pietonale permanente
Sunt sute de mii de studii legate de beneficiile pietonizării în orașe. Samuel Stancu a vorbit despre ce ar aduce o pietonizare a Căii Victoriei: ”Sunt beneficiile fizice- faptul că oamenii se pot plimba, au o stare mai bună de sănătate, beneficii mentale, psihice. Nu mai ai stresul provocat de zgomotul mașinii, te simți mai relaxat.
Citește și: Destinații exotice și cazări pline de farmec pentru vacanțe perfecte
Centrul orașului este destul de fragmentat. Noi nu avem o conexiune pietonală foarte bună în nicio parte a zonei centrale. De aceea o axă pietonală ar lega Piața Victoriei de Piața Națiunilor Unite.
Ar mai fi beneficii asupra turismului. Noi suntem cam singura Capitală dintre țările noastre din jur, aproape din Europa pot spune, care nu are o pietonală comercială. Să mergem la pas pe stradă, să putem să cumpărăm chestii și să stăm liniștiți că nu ne calcă mașina. Noi nu încercăm să găsim o soluție pentru Calea Victoriei, ci să atragem atenția asupra acestei nevoi stringente”.
Străzi deschise, catalizator pentru dezvoltarea economică a zonei Calea Victoriei
”Străzi deschise a fost un catalizator pentru dezvoltarea economică a zonei. A fost inițiat cam acum patru ani de ARCEN și Baza. A fost preluat de Primăria Capitalei. De atunci, se ține în fiecare an. Din păcate, noi nu avem în legislație termenul de pietonizare temporară. Toate pietonizările și Străzi Deschise se organizează sub pretextul unui eveniment.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Din punctul meu de vedere și al specialiștilor, este o greșeală pentru că de aceea apar și aceste disfuncții în care oamenii de pe Calea Victoriei încep să se plângă și nu își doresc o pietonizare pentru că se uită doar la părțile negative. Atunci când tot Bucureștiul vine în centru, normal că apar și plângeri. Dar, dacă ar exista această pietonizare permanentă și s-ar extinde și către alte zone, ar avea impact mult mai mare și mai benefic asupra zonei”, a mai spus reprezentatul Străzi pentru Oameni.