EXCLUSIV: Povestea celor mai renumiți mici din Capitală/ Adrian Rebenciuc: ”Micul trebuie să aibă o poveste frumoasă și să fie dus mai departe”
Andrian Rebenciuc este cel care din anul 2011 a făcut celebrii în România și nu numai, micii de la Terasa Obor. Bărbatul a spus că a avut cele mai mari vânzări în pandemie.
Adrian Rebenciuc, cel care deține Terasa Obor a reușit să facă cunoscuți micii atât în Capitală, în toată România și chiar peste hotare. Mai mult, el spune că secretul nu este cantitatea și calitatea produsului vândut. Adrian Rebenciuc a vorbit în exclusivitate pentru stirilekanald.ro despre povestea din spatele micilor și despre cum au ajuns micii românești de Obor să ajungă atât de cunoscuți și plăcuți de oameni.
Micii de ”Obor” au ajuns cunoscuți peste hotare
”Povestea Terasai Obor a început undeva prin 2011, și tot conceptul ăsta a venit în timp, pentru că la început aveam doar genul acesta de container pe care îl avem pe picioare, e o construcție ușoară, și am luat câteva mese de plastic în față și cam atât. Formatul de acum a părut undeva la 3-4 ani după deschiderea oficială din 2011.
Povestea a început frumos, gen aveam vise mari, dar nu ne gândeam că noi o să reușim să facem într-un fel, ca Terasa asta Obor să fie chiar un port de apel al micilor din București și poate din România și chiar ne face plăcere lucrul ăsta”, a spus managerul terasei.
” Am pornit când costa paharul de bere 2,50 lei și un mic 2 lei, deci pe alte vremuri frate. Primii ani au fost ani normali așa pentru niște începători, pentru oameni care habar nu aveau cum se face cârciumăria, bine, știam cum se face cârciumăria de dincolo de bar, acum schimb din interior, nu e un lucru rău să înveți asta în decursul anilor că îți dai seama că sunt foarte multe lucruri noi de învățat cred că în orice domeniu, inclusiv în ăsta, gen Horeca.
Vremurile sunt plăcute, sunt vesele că de vreo 7 ani cred că am început să apărem și noi în prim planul poveștii micilor din Capitală, și, ai dreptate, la început apăream prin reportaje și prin reviste, tot felul de articole, apoi ușor, ușor am început să luăm fața și genului media, la televizor, la radio”, a mai spus Adrian Rebenciuc.
Cu micii săi a ajus celebru și în New York Times, dar și în diverse competiții culinare.
Cei mai mulți mici au fost vânduți în perioada pandemiei
”Am participat odată la o competiție mondială de street food, dar în care se vota doar din platformele turiștilor, și erau tot felul de asociații de ghizi și de agenții de turism care promovau
acel concurs. Și am ajuns în finala de 10 și am terminat pe locul 2 atunci, noi românii cu Terasa Obor, cu micii, cu atmosfera asta frumoasă, cu aerul ăsta frumos de legume și fructe din piață, cu fumul nostru, am ieșit bine. Se pare că turiștii ne cam îndrăgesc și asta e valabil și acum după ani și ani de la concursul acela”, a povestit managerul.
”Într-un timp am apărut în New York Times, în America și am avut un articol atât de mișto, că acolo nu prea se ajunge așa ușor să scrie de ceva românesc, și capul de afiș era pe lângă Terasa Obor era și Muzeul Țăranului Român pentru că le-au rămas în inimă oamenilor care au scris reportajul acela. A fost o poveste frumoasă, că de atunci avem tot felul de turiști din Statele Unite care ne au pe noi ca și punct de reper în Capitală.
Asta chiar nu ne displace și chiar ne bucură. Pe lângă noi mai sunt locuri unde se vând mici foarte buni și asta ne bucură, pentru că micul trebuie să aibă o poveste frumoasă și să fie totuși dus mai departe că e urât acum să fim doborâți de shaorma și de kebab. E loc pentru toată lumea și e bine să nu ne uităm nici tradiția noastră, micii trebuie să rămână tradiție românească”, a mai precizat Adrian Rebenciuc.
De asemenea, bărbatul a dezvălui faptul că pandemia de Covid-19 i-a adus cele mai mari vânzări de mici. Mai mult, atunci i-a venit și o idee haioasă, aceea de a da oamenilor care se vaccinează un voucher pentru o porție de mici gratis.
” Cel mai tare 1 mai a fost în pandemie când a fost lockdown-ul și nu era voie să se circule, bine pentru mâncare aveai voie să vi, nu aveai voie să stai la mese, dar în schimb vindeai la pachet. Atunci am vândut cei mai mulți mici de când suntem noi aici și cred că ăla o să rămână ca și record. Am vândut undeva la 6400 de mici, pentru noi e cantitate mare”, a spus managerul terasei.
Calitatea și nu cantitatea, cea mai importantă în afacerea cu mici
”La momentul actual micii costă 5 lei o bucată, și ideea e că nu-i producem noi, noi nu sunt producători, noi suntem doar oamenii care îi vând, dar lucrăm cu un profesionist desăvârșit care a reușit să țină același gust și aceeași calitate la mic în continuu, de 12 ani aproape. Clienții noștri chiar l-au pus la rang de calitate, adică neschimbând în timp produs și calitatea, a dovedit că ne merităm numele ăsta de unii dintre cei mai buni mici din Capitală și din România. Mulți dintre cei care vin la noi poate nu au așa mare legătură cu micii, își iau un mic și poate beau 4 beri, dar în schimb sunt fascinați și de toate mesajele pe care le avem pe pereți și peste tot în incinta terasei și playlist-ul muzical”, a mai adăugat Arian Rebenciuc.
”De 1 mai nu o să mai fie, o să cadă lunea și acum lumea oricum are multe variante de a petrece 1 mai, inclusiv că se deschide sezonul la mare, și foarte bine toată lumea trebuie să fie liniștită și fericită în ziua aia, cu toate că noi sărbătorim prin muncă, nu ne deranjează lucrul ăsta că o să terminăm undeva pe la ora 2, 3 și o să intrăm și noi într-o micro liniște de câteva ore”, a concluzionat managerul.