O descoperire neașteptată vine din partea NASA. Cercetătorii au descoperit lucruri noi în timp ce căutau câteva semne de viață pe o suprafață stâncoasă și prăfuită a craterului Jezero de pe planeta Marte. Gunoaiele de pe Pământ au ajuns și acolo.

marte

Gunoi descoperit pe planeta Marte.

[Sursa foto: Presa străină]

Citește si: Imagini cu primul hotel din spațiu

Oamenii de știință căutau semne de viață pe o suprafață stâncoasă și prăfuită a craterului Jezero de pe planeta Marte.

Atunci, roverul Perseverance de la NASA a făcut o descoperire neașteptată. Gunoaiele de pe Pământ au ajuns și pe Marte.

Ce au transmis reprezentanții NASA

Conform Business Insider, marți, 21 iunie 2022, echipa care se ocupă de rover a anunțat pe pagina personală de Twitter că a observat gunoaie provenite de pe Pământ, de la oameni, pe suprafața planetei roșii, Marte.

Citește si: Rușii amenință România cu privire la spațiul aerian. Replica premierului Nicolae Ciucă

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: S-au trezit cu un liliac în dormitor și apoi le-a murit copilul- antena3.ro

Citeste si: Iranul cere pacea în Orientul Mijlociu, la câteva zile după ce a atacat Israelul. Apelul lansat către Occident- wowbiz.ro

Cercetătorii au găsit o pătură termică, folosită pentru protejarea roverului de temperaturi extreme pe care le-a experimentat în timpul aterizării.

„Echipa mea a observat ceva neașteptat: este o bucată de pătură termică despre care cred ei că ar fi venit de la etapa mea de coborâre, pachetul cu reacție propulsat de rachetă care m-a pus la pământ în ziua aterizării în 2021. Acel fragment strălucitor de folie face parte dintr-o pătură termică – un material folosit pentru a controla temperaturile. Este o surpriză să găsesc asta aici: etapa mea de coborâre s-a prăbușit la aproximativ 2 km distanță.

Această bucată a aterizat aici după aceea sau a fost suflată aici de vânt?”, a scris echipa pe Twitter.

marte

Imagini de pe planeta Marte.

[Sursa foto: Presa străină]

Citește si: O rachetă SpaceX, scăpată de sub control, va intra în coliziune cu Luna

Acest tip de gunoi nu este unicul găsit pe Marte. În luna aprilie, elicopterul Ingenuity a surprins o imagine a gunoaielor spațiale create de om, de pe Pământ, echipament care a ajutat la aterizarea ușoară a elicopterului, dar și a roverului Perseverace.

Misiunea roverului Perseverance este aceea de a vâna semne de viață antică pe craterul Jezero, o veche deltă fluvială de pe planeta Marte. Gunoaiele de acolo reprezintă o mare îngrijorare pentru agențiile spațiale.

Fragmentele din misiuni lăsate în urmă în spațiu, de exemplu cizme, lopeți sau vehicule întregi pe care misiunile Apollo le-au lăsat pe Lună, pot contamina foarte mult corpurile planetare, altfel imaculate.

Citește si: Primul astronaut japonez va fi trimis pe Lună de către Statele Unite ale Americii și de Japonia