In articol:
- Contractul trebuie înregistrat la ANAF
- Contribuțiile pot fi achitate prin noile plafoane
- Unde se poate depune Declarația Unică?
Impozit chirii 2023. În privința impozitelor chiriilor, un lucru de menționat în ceea ce privește banii plătiți către stat este acela că proprietarii vor plăti mai mult.
Potrivit Ordonanței 16/2022 (cea a creșterilor de taxe) de la 1 ianuarie se elimină cota forfetară de 40% și impozitul va fi calculat la venitul brut.
Nu se va mai plăti 6% impozit, ci 10% la suma de pe contracte.
Contractul trebuie înregistrat la ANAF
Proprietarii sunt obligați să înregistreze toate contractele la ANAF, chiar de la începutul anului 2023.
Citește și: VIDEO- Guvernul schimbă legea compensării facturilor la energie
În cazul contractelor de închiriere aflate în derulare la data de 1 ianuarie 2023, înregistrarea și modificările survenite între timp se efectuează în termen de cel mult 90 de zile.
Contribuțiile pot fi achitate prin noile plafoane
Persoanele care decid să închirieze locuințele, trebuie să depună Declarația unică. Acest lucru înseamnă că sunt noi plafoane în funcție de care se vor calcula contribuțiile, deci vor plăti mai mulți bani către stat
Cele 3 plafoane în funcție de care vor fi plătite contribuțiile sunt de 6, 12 și 24 de salarii minime.
Acestea vor fi luate în calcul începând cu veniturile anului 2023. Contribuțiile vor fi plătite în 2024 la nivelul plafoanelor salariului minim care va fi atunci. Dar pot fi folosite în 2023 când puteți completa partea legată de estimări.
Unde se poate depune Declarația Unică?
Depunerea Declarației unice pentru impozitarea chiriei, formular 212, se poate depune prin mijloacele electronice de transmitere la distanță, mai exact prin intermediul „Spațiul privat virtual”, disponibil pe www.anaf.ro;- pe site-ul www.e-guvernare.ro.
Formularul electronic poate fi descărcat gratuit accesând www.anaf.ro, secțiunea Servicii online, sub secțiunea Declarații electronice- Descărcare declarații. De asemenea, mai poate fi depus în format tip hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poștă, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire.
Citește și: Ghinion pentru români! Ratele la creditele bancare cresc după anul nou