Alături de casele de marcat sau de sistemele POS, mai puţin popularele imprimante fiscale sunt echipamente indispensabile pentru aproape orice tip de business din domeniul comerţului. Ce sunt aceste imprimante, cum se utiliează şi prin ce se diferenţiază de casele de marcat poţi afla chiar din acest articol.

Memoria fiscală şi jurnalul electronic, componente de bază ale imprimatei fiscale

În principal, imprimanta fiscală este un dispozitiv care utilizează memoria fiscală şi jurnalul electronic, două funcţii pe care le are de altfel şi o casă de marcat.

Memoria fiscală este un dispozitiv similar unui card SD sau micro SD care criptează toate datele ce apar pe bonurile fiscale emise, precum şi toate operaţiunile din regimul de înregistrare.
Pe de altă parte, jurnalul electronic reprezintă un set de fişire securizate. Cu ajutorul jurnalului electronic se realizează procesul de înregistrare al datelor în memoria fiscală. Din momentul activării imprimantei fiscale, jurnalul electronic atribuie o serie unică de indentificare a acesteia. Mai mult decât atât, noile modele de imprimante fiscale şi de case de marcat conţin şi un modul GPRS, prin intermediul căruia datele stocate în memorie sunt transmite direct către serverele ANAF.

Imprimanta fiscală vs casa de marcat

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Imprimantele fiscale oferă două mari avantaje principale: reprezintă o modalitate facilă pentru gestionarea unui flux mai mare de tranzacţii şi facilitează gestiunea contabilă. Totuşi, există câteva diferenţe dintre acest tip de echipament şi o imprimantă fiscală. Principala diferenţă dintre cele două dispozitive este că imprimanta de bonuri poate fi utilizată doar în conexiune cu aparatură adiacentă, cum ar fi software-urile POS, instalat pe o tabletă sau pe un PC.

Echipamente suplimentare pentru imprimante fiscale

Pentru funcţionarea optimă a imprimantelor fiscale acestea trebuie integrate în sisteme complexe destinate punctelor de vânzare. Astfel, ele funcţionează împreună cu sisteme POS, tablete sau PC-uri, dar la fel de bine pot fi conectate la cititoare de coduri de bare.

Folosirea unui sistem complex de plată din care face parte şi imprimanta fiscală prezintă o serie de avantaje importante, atât pentru clienţi, dar şi pentru casieri. În timp ce clienţii se bucură de facilitatea ce constă în economisirea timpului de aşteptare la casa de marcat, deoarece primesc rapid bonul fiscal emis (pe care sunt inscripţionate datele complete ale tranzacţiei), casierii au acces permanent la gama de produse comercializate şi totodată la preţurile acestor articole.

Imprimantele fiscale termice sunt preferate pentru tipărirea de bonuri pentru că nu au nevoie de ribon sau de cartuş de cerneală, sunt foarte silenţioase şi au o viteză mare de imprimare. În plus, poţi opta pentru modele cu auto-clutter integrat, funcţie care facilitează manipularea rapidă a bonului de casă şi înmânarea acestuia către client.
 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si