Începe etapa a doua a programului Rabla pentru electrocasnice 2021
Ministerul Mediului a anunțat că etapa a doua a programului Rabla pentru electrocasnice va începe astăzi, iar până la data de 18 iunie, vor fi disponibile vouchere pentru televizoare, laptopuri şi tablete.
Conform Ministerului Mediului, începând de astăzi de la ora 10.00, se vor putea genera vouchere pentru tipurile de electrocasnice: televizoare, laptopuri şi tablete.
Astăzi începe a doua etapă a programului Rabla pentru electrocasnice
Aceeași sursă a transmis că etapa a doua a programului Rabla pentru electrocasnice se va desfăşura până la data de 18 iunie.
Programul rabla pentru electrocasnice are în 2021 un buget de 75 de milioane de lei, acesta fiind cel mai mare de până acum, având peste 200.000 de beneficiari.
Anul acesta, în program vor fi disponibile nouă categorii de produse: maşini de spălat rufe, maşini de spălat vase, aparate frigorifice, uscătoare de rufe, aparate de aer condiţionat, televizoare, aspiratoare, laptopuri şi tablete.
Astfel, cei care vor să beneficieze de noile categorii de echipamente trebuie să acceseze platforma de pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu şi să îşi realizeze un cont de utilizator.
Conform Ministerului Mediului, sumele alocate sub forma unor vouchere vor fi următoarele: 400 de lei pentru maşini de spălat rufe, 400 de lei pentru maşini de spălat vase, având cel puţin noua clasa energetică D, la maşinile de spălat rufe cel puţin clasa energetică C, 400 de
lei pentru aparatele de aer condiţionat care trebuie să fie în cel puţin A++, 400 de lei pentru combine frigorifice, lăzi frigorifice, congelatoare clasele energetică cel puţin E, 400 de lei pentru televizoare, având cel puţin clasa energetică E, 400 de lei pentru uscătoarele de rufe A++, 200 de lei pentru aspiratoare, consumul să fie mai mic de 43 kilowatti oră pe an şi 500 de lei pentru laptopuri, 300 de lei pentru tablete.
"În ediţia trecută au fost probleme în momentul înscrierii beneficiarilor, sistemul a cedat, motiv pentru care am regândit acest sistem şi în prima fază, printr-un proces foarte simplu se vor înregistra beneficiarii în sistemul informatic. Trebuie să menţioneze nume, prenume, localitate, judeţ, cod numeric personal, adresă de email şi număr de telefon valid şi are opţiunea de a încărca pe loc un buletin de identitate sau o carte de identitate şi o declaraţie pe propria răspundere că punem la dispoziţia AFM datele personale”,
a declarat ministrul Mediului, Tanczos Barna.