In articol:
Facebook, campanie anti-fake news
Cea mai mare companie de media socială din lume a eliminat în trimestrul al doilea, de pe Facebook, aproximativ 22,5 milioane de postări care răspândeau ură, în creştere de la 9,6 milioane de postări în primul trimestru.
Facebook a şters alte 8,7 milioane de postări care aveau legătură cu organizaţii extremiste, comparativ cu 6,3 milioane în perioada precedentă.
Citeste si: Imagini inedite: Un lac din România a secat în totalitate
Facebook a publicat datele în cadrul Raportului privind Aplicarea Standardelor în Comunitate, pe care l-a introdus în 2018, alături de reguli mai stricte, ca reacţie la criticile referitoare la abordarea prea permisivă a politicilor referitoare la conţinut pe platformele sale.
Citeste si: Mesaje de Sfânta Maria 2020. Felicitări şi urări cu La mulţi ani
Facebook a anunţat că începând din 2021 va invita experţi externi pentru a verifica în mod independent valorile utlizate în raportul citat de News.ro.
Tehnologie automată de evaluare a conținutului
Compania a explicat că s-a bazat mai mult pe tehnologia automată pentru evaluarea conţinutului, în lunile aprilie, mai şi iunie, pentru că a avut mai puţin evaluatori din cauza pandemiei de Covid-19.
Citeste si: Fotbalul mare, pe repede-înainte. Ce echipe s-au calificat în semifinalele Ligii Europa
Citeste si: Gabriela Firea, veste proastă despre reînceperea școlii în București
Din acest motiv, compania a luat mai puţine măsuri faţă de conţinutul legat de sinucidere şi auto-rănire, nuditatea copiilor şi exploatarea sexuală, a arătat Facebook într-o postare pe blog.
Unii politicieni sau persoane publice au provocat controverse machindu-se cu feţe negre, o practică care datează de pe vremea spectacolelor din secolul 19, care caricaturizau sclavii. Această practică a fost folosită pentru a-i desconsidera pe afro-americani.