„Telefonul e cel mai bun prieten al omului”

Dar e pe cale să devină și cel mai mare dușman.

„Vorbesc și cu cunoscuții dacă sunt lângă mine, dar dacă am ceva mai important de făcut pe telefon, îi neglijesc pe cunoscut și trec pe telefon.”

Discuțiile prin mesaje telefonice ne fac să uităm să vorbim cu cei din jur, dar nu doar atât.

George spune că se confruntă acum și cu alte probleme.

Citește și: VIDEO- Generația Z preferă telefoanele cu butoane

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

„Nu știu, când eram mai mic poate vorbeam mai corect gramatical. Acum nu știu, mai uit o cratimă sau, de exemplu, poate nu știu să scriu corect, sau chestii de genul.”

Funcția de autocorect facilitează scrierea mesajelor ,dar are efecte nebănuite.

Florina Rogalski, profesoară de română: „Au înlocuit comunicarea interumană cu aceste mesaje, uneori nu mai sunt nici mesaje, sunt niște emoticoane care țin locul acestor mesaje, cât mai scurte, cât mai abreviate.

Au un sistem codificat prin care comunică. Urmarea este ca atunci când trebuie să vorbească și să utilizeze cuvintele nu le mai știu înțelesul, nu mai știu să le potrivească în propoziții, în fraze mai ample.”

Amalia Lupu, logoped: „Vor fi afectate generațiile care vin după noi pentru că nefolosind foarte mult limbajul verbal, chiar și dacă vor avea posibilitatea să-l folosească, nu vor mai folosi.

Chiar dacă vor putea să pronunțe cuvintele, le va fi mai ușor să scrie sau să arate cu degetul.”

Experții susțin că gramatica ar trebui studiată din clasa I până în clasa a XII-a

Pentru a încetini acest proces, specialiștii spun că ar trebui să se ia măsuri la nivelul autorităților statului.

Florina Rogalski, profesoară de română: „Gramatica ar trebui studiată din clasa I până în clasa a XII-a, tot timpul cu recapitulări și cu momente de reluare a vocabularului, a cuvintelor din fondul principal de cuvinte pentru că ei nici pe acestea nu le cunosc.”

De la vârste din ce în ce mai fragede, telefonul devine principalul mijloc de comunicare. Studiile arată că un sfert dintre copiii cu vârste între 2 și 5 ani au un smartphone.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si