Meta se gândește să introducă abonamente plătite pentru utilizatorii rețelelor de socializare Instagram și Facebook. Schimbarea ar putea fi aplicată doar pentru cei care își doresc experiențe fără reclame pe cele două aplicații.

Totodată, prin această măsură, se urmărește respectarea legislației europene privind datele personale și publicitatea direcționată.

Citește și: Servicii de top oferite de agențiile SEO: cum să-ți dezvolți afacerea

Ce s-ar putea întâmpla în viitor cu Facebook și Instagram?

Conform Wall Street Journal citat de News, Meta are în lucru mai multe variante pentru utilizatorii rețelelor sale de socializare.

Cei care își doresc experiențe premium pe Facebook și Instagram ar putea plăti aproximativ 10 euro lunar pentru utilizarea lor de pe computer și 13 euro pentru utilizarea acestora de pe aplicațiile mobile. 

Meta are se gândește să taxeze utilizatorii aplicațiilor sale, Facebook și Instagram

Meta are se gândește să taxeze utilizatorii aplicațiilor sale, Facebook și Instagram

[Sursa foto: Freepik]

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

În acest fel, oamenii care nu vor să își dea acordul ca Meta să le colecteze dactele cu caracter personal pentru publicitate ar putea naviga pe cele două rețele contra cost.

Meta vrea evoluție

Meta și Google funcționează după un model bine definit, adică direcționarea către miliarde de utilizatori cu publicitate personalizată datorită datelor pe care acestea le colectează. Totuși, Uniunea Europeană (UE) nu este de acord cu urmărirea utilizatorilor pe internet fără acordul lor, prin Regulamentul European pentru Protecția Datelor din 2016 și prin Regulamentul privind piețele digitalizate care a intrat în vigoare

în vara anului 2023.

Platformele digitale menționate anterior au termen până la 6 martie 2024 pentru a se conforma acestor noi obligaţii.

„Meta crede în valoarea serviciilor gratuite finanţate prin publicitate personalizată", a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al grupului.

„Cu toate acestea, continuăm să explorăm opţiunile pentru a ne conforma cerinţelor de reglementare în evoluţie. Nu avem nimic altceva de împărtăşit în acest moment. Oferirea de abonamente plătite ar reprezenta o schimbare radicală de abordare pentru companie, care promisese că Facebook va fi "întotdeauna" gratuit”, a spus un purtător de cuvânt al Meta pentru AFP.

Meta are se gândește să taxeze utilizatorii aplicațiilor sale, Facebook și Instagram

Meta are se gândește să taxeze utilizatorii aplicațiilor sale, Facebook și Instagram

[Sursa foto: Freepik]

Acest model de afaceri este utilizat în prezent de X și de platformele de streaming precum Netflix care sunt mai ieftine sau gratuite cu publicitate și mai scumpe fără publicitate, dar cu beneficii suplimentare.

Citește și: Meta a lansat Channels pentru WhatsApp. Cum vor putea utilizatorii să folosească canalele de comunicare


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si