Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Radu Oprea, a declarat în cursul zilei de miercuri, la Ploiești, că va trimite Corpul de Control la Loteria Română.

„Inspecția” vine după ce au apărut informații controversate cu privire la noua achiziție făcută de companie, mai exact, a cheltuit 50.000 de euro pe o imagine gratuită de pe Shutterstock pentru a obține o nouă identitate vizuală.

„Pot trimite Corpul de Control acolo pentru a constata dacă într-adevăr lucrurile sunt aşa cum trebuie făcute.

Va fi un control şi la Loteria Română, pentru a lămuri şi această problemă care a apărut în spaţiul public. Eu cred că întotdeauna trebuie să apelăm la specialişti, la cei care se pricep să facă lucrurile bine”, a spus Oprea, potrivit Agerpres.

Citește și: Loteria Română și-a schimbat logo-ul: S-au cheltuit 250.000 de lei pentru o imagine gratuită de pe Shutterstock

Ministrul Economiei trimite Corpul de Control la Loteria Română, după ce compania a cheltuit 50.000 de euro pe o imagine gratuită de pe Shutterstock / Răspunsul agenției Rusu+Borțun

Ministrul Economiei trimite Corpul de Control la Loteria Română, după ce compania a cheltuit 50.000 de euro pe o imagine gratuită de pe Shutterstock / Răspunsul agenției Rusu+Borțun

[Sursa foto: IQads]

Loteria Română a plătit 250.000 de lei pe o poză gratuită de pe Shutterstock

Într-un comunicat, pe   IQads   nu este precizat cât a costat noua identitate vizuală a Loteriei Române. Cu toate acestea,  „agenția a fost contractată printr-un proces de achiziții publice”.

Achiziția publică poate fi văzută pe SICAP( aici), unde este afișat prețul de 250.000

de lei, echivalentul a 50.000 de euro.

În descrierea achiziției se precizează că pachetul îndeplinește   „următoarele criterii impuse de către achizitor: 1.  ANALIZA DE PIAȚĂ ȘI STRATEGIA 2. MARCA 3. IDENTITATEA VIZUALA 4. IMAGISTICA 5. COMUNICARE 6. ELECTRONICE 7. SIGNALETICA conform clauzelor contractuale”.

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

„Noroc pentru toți românii”  este sloganul în jurul căruia este construită noua identitate vizuală a Loteriei Române, deoarece Loteria Română  „este a tuturor românilor, o loterie modernă la nivel european”, scrie  bugetul.ro

„Loteria Română a anunțat cu surle și trâmbițe noua identitate vizuală pe care aceștia au ales-o, fiind executată de o agenție de renume: Rusu & Bortun. Văzând icon-ul din logo efectiv m-am blocat, știind că l-am mai văzut undeva... după un scurt research...bănuiala mea era reală... l-am identificat pe shutterstock... e adevărat, sunt folosite alte nuanțe de culori și este un pic răsucit... dar este cam tot ăla...

Mă întreb oare cât a plătit Loteria Româna pe acesta? Imi aduc aminte de cazul logoului stațiunii Mamaia care era cumpărat tot de pe site-uri de stock photos. România, țara tuturor posibilităților. "Atat s-a putut!", a spus Radu Preda, Owner Vivinet- Digital Agency, potrivit IQads

Răspunsul agenției care a creat noul logo al Loteriei Române

Agenția Rusu+Borțun, cea care este responsabilă de noua identitate vizuală a Loteriei Române, a postat un răpuns, „ca urmare a informațiilor false cu caracter tendențios, care au apărut recent în spațiul public”.

Agenția menționează că informațiile apărute în spațiul public sunt insinuări, anume că noul logo al loteriei române este inspirat dintr-o imagine „care se regăsește într-o bază de date publică”.

Agenția precizează:

„- Agenția Rusu+Borțun a participat la procesul de achiziție organizat de Loteria Română ce a avut ca obiect “Servicii actualizare manual de identitate CLRR SA”, un proces public și transparent.

- Conform caietului de sarcini, livrabilul final care a făcut obiectul solicitării Loteriei Române și pe care agenția Rusu+Borțun l-a dezvoltat a fost un manual de brand (manual de identitate), un document complex de 78 de pagini care a însumat circa 60 de zile de muncă a unei echipe extinse, document care cuprinde următoarele capitole solicitate de client (fiecare având o descriere amănunțită): Analiză de piață și strategia, Marca, Identitatea vizuală, Imagistică, Comunicare, Electronice, Signaletica

Citeste si: Veste excelentă pentru femeile din țara noastră! Cine poate ieși mai rapid la pensie- kfetele.ro

Citeste si: Mădălina Pamfile, încătușată și dusă la INML după ce a fost prinsă băută la volan- radioimpuls.ro

Citeste si: Femeie din Târgu Jiu, care abia se deplasează pe picioare cu un cadru, filmată în timp ce se urcă la volan și conduce- antena3.ro

- Sigla (logo-ul) a fost un element punctual, parte din manualul de identitate, iar ea a fost creată de la zero, pe baza strategiei, de un designer cu experiență si premii (Alex Macsoda) care a trecut prin mai multe etape ale procesului de desenare, în încercarea de a îmbina mai multe însemne de referință și solicitate explicit de către Loteria Română – trifoiul, bilele folosite în extrageri și tricolorul. Pentru exemplificare, regăsiți în anexa la punctul de vedere formele prin care a trecut sigla până la varianta sa finală care va fi folosită doar în contexte corporate, în retail menținându-se trifoiul sub o cromatică variată.

- Așadar, vorbim despre un proces de design original demonstrat și prin faptul că nicio imagine din bazele de date publice la care s-a făcut referire nu a fost vizualizată sau descarcată de pe vreun computer aparținând membrilor echipei noastre sau a partenerului.

- Este de precizat că agenția Rusu+Borțun a avut de-a lungul istoriei sale de peste 15 ani pe piața locală clienți variați, locali și internaționali, atât din punct de vedere al structurii acționariatului, cât și al industriilor pe care le reprezintă, cumulând premii și distincții în cadrul festivalurilor naționale și internaționale dedicate industriei de advertising și branding.

- Menționăm, de asemenea, și că veniturile provenite din contractele cu instituții publice reprezintă în prezent sub 10% din cifra de afaceri a companiei Rusu+Borțun (Rusu & Bortun Consultanta SRL) din 2023, iar contractul cu Loteria Romînă este și unicul contract derulat cu o instituție publică din ultimii 5 ani.

În încheiere, suntem deschiși la un dialog bazat pe argumente și la orice formă de expertiză de specialitate sau auditare care să ateste originalitatea demersului creativ prin care, unul dintre elementele vizuale dezvoltate a fost asociat, în mod absolut întâmplător și nefericit, cu un element vizual generic de pe o bază de date publică”, a explicat agenția Rusu+Borțun.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si