In articol:
- Tragedie aviatică din cauza unei hărți greșite
- Piloții erau convinși că se află deasupra lanțului muntos
Accidentul aviatic îngrozitor a avut loc în Filipine, când zborul intern 387 Cebu Pacific urma să ajungă de la Manila la aeroportul din Lumbia.
Citește și: Două avioane s-au ciocnit în aer. Detalii șocante dintr-un nou dezastru aviatic
Citește și: Imagini terifiante din timpul prăbușirii avionului cu 72 de pasageri în Nepal (VIDEO)
Harta pe care o aveau pilotul de 31 de ani indica o înălțime falsă a munților peste care trebuia să treacă spre destinație.
Tragedie aviatică din cauza unei hărți greșite
Teribilul accident de avion care i-a ucis pe toți cei 104 de oameni de la bord a avut loc în 1998, dar abia acum s-a aflat că piloții au primit altitudinea munților greșită pe hărți.
Citește și: Elena se afla în "avionul morții" și a postat un selfie cu un mesaj cutremurător
Citeste si: Pensionarii primesc bani în plus din martie 2025! Cine sunt cei 1 milion de beneficiari- kanald.ro
Citeste si: Daciana Sârbu, prima reacție după ce s-a aflat că a divorțat de Victor Ponta: „Mintea mea e...”- wowbiz.ro
Se crede că îngrozitorul accident a avut loc deoarece hărțile folosite de piloți au indicat în mod incorect altitudinea Muntelui Sumagaya la 5.000 de picioare (1.500 m) deasupra nivelului mării în loc de 6.000 de picioare (1.800 m).
Piloții erau convinși că se află deasupra lanțului muntos
Această eroare fatală i-a făcut pe piloții să creadă că zboară departe de munte, când de fapt avionul era periculos de jos.
O anchetă completă după accident a constatat că au existat și deficiențe în pregătirea piloților. Printre pasageri se aflau 94 de filipinezi, inclusiv cinci copii.
Au mai fost cinci pasageri din Australia, Austria, Japonia, Elveția și Canada, precum și un chirurg aflat în misiune medicală din Statele Unite.
Raportul, arhivat la Biblioteca Națională din Manila, ia criticat pe piloții căpitanului Paulo Justo și pe copilotul Erwin Golla pentru luarea deciziilor și verificările de siguranță.
Se presupune că aceștia au ales o rută de zbor mai puțin familiară decât una care era de obicei luată, făcută mai riscantă din cauza condițiilor meteorologice proaste.
Jesus Dureza, managerul de criză din operațiunea de salvare, a dezvăluit că a auzit ultimele cuvinte ale piloților înainte de a se prăbuși în munți.
„O voce electronică stridentă de la computerul aeronavei a început să strige „Teren, teren. Trage în sus; trage în sus!", a spus el.