NASA confirmă că un meteorit de jumătate de tonă s-a prăbușit pe Pământ, cel mai probabil în sudul Texasului, informează Fox News.

Un meteorit de peste 500 de kg, care măsoară doi metri lățime s-a prăbușit miercuri, 15 februarie, în sudul Texasului, potrivit rapoartelor.

Citește și: VIDEO viral. Un avion care stă nemișcat pe cer i-a șocat pe privitori. "E o eroare în Matrix"

Mai mulți martori și înregistrări video au surprins fenomenul astronomic, despre care NASA spune că nu este periculos.

Unde a căzut meteoritul

Specialiștii de la NASA au confirmat că meteoritul s-a destrămat în timp ce a căzut prin atmosferă până la locul său de prăbușire, lângă McAllen, Texas, în jurul orei 6 p.m.

Citește și: Metoda incredibilă prin care ar putea fi diagnosticat cancerul. Ce au descoperit specialiștii

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

„Deși meteoriții tind să lovească atmosfera Pământului la viteze mari, ei încetinesc pe măsură ce călătoresc prin atmosferă, rupându-se în mici fragmente înainte de a lovi pământul. Meteoriții se răcesc rapid și, în general, nu reprezintă un risc pentru oameni”, a transmis NASA într-un comunicat de presă.

Bucăți de meteorit au aterizat pe Pământ

Agenția spațială a postat un raport al incidentului împreună cu o hartă care arată o zonă în care probabil că au aterizat bucăți de meteorit.

Postul KDFW a postat un videoclip surprins de la o cameră de securitate a unei case din Texas, în care se vede cum stolurile de păsări fug speriate și se aude un sunet puternic.

Potrivit Serviciului Național de Meteorologie din Brownsville/Valea Rio Grande, mai multe persoane au raportat un posibil meteorit pe cer la vest de McAllen.

Citește și: Primul contraceptiv pentru bărbați, la un pas de realizare. Anunț important al oamenilor de știință

Agenția meteorologică a mai raportat că fulgerul de la meteorit a fost capturat de un Geostationary Lightning Mapper chiar înainte de ora 5:30 p.m.

Avertismentul NASA

NASA avertizează populația să nu atingă bucățile de meteoriți pentru că există risc de contaminare chimică

Satelitul de cartografiere a fulgerelor măsoară fulgerele din spațiu, iar într-o postare pe Facebook de miercuri, NWS a spus că nu a existat nicio activitate de furtună în zonă când meteorul s-a prăbușit.

Șeriful din comitatul Hidalgo, Eddie Guerra, a postat pe Twitter că a fost informat de controlorii de trafic aerian din Houston că două avioane au raportat că au văzut și un meteor pe cer lângă McAllen.