Noi preferințe pentru Generația Z. Telefonul "Dumbphone" la modă printre tineri
Generația Z își schimbă preferințele. Tinerii doresc telefoane cu mai puține funcții, care să le ușureze viața și să nu îi mai distragă de la realitate
Câțiva reprezentanți din Generația Z, 1997-2008, doresc să abandoneze smartphone-urile. Studiile de piață arată o creștere a vânzării telefoanelor cu clapetă. "Cred că se poate observa în cazul anumitor populații din Generația Z- s-au săturat de ecrane", declară Jose Briones, susținător al telefoanelor simple.
Un "Dumbphone" este un telefon simplu, cu clapetă, fără funcții inteligente, care permite utilizatorilor apeluri și mesaje text.
Într-o declarație oferită către Euronews Next, Lars Silberbauer vorbea despre dublarea cotei de piață a dispozitivelor simple Nokia:
"Ne-am dublat cota de piață a telefoanelor cu clapetă în ultimul an, ceea ce este destul de important pentru noi. Și vedem că acum cum se redresează în Europa."
Într-o lume plină de smartphone-uri, cu multe ore petrecute în online, pe rețelele sociale, având posibilitatea de a accesa și procesa orice informație dorită, se pare că mai mulți tineri preferă achiziționarea de telefoane "dumb".
Telefoanele "dumb" oferă experiențe simple, care se limitează doar la anumite activități- apeluri și mesaje text. Bineînțeles, "dumbphone"-uri au setări și permit accesarea informațiilor precum data, ora și calendarul.Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
"Cred că se poate observa în cazul anumitor populații din Generația Z- s-au săturat de ecrane", a declarat un influencer care susține utilizarea acestor tipuri de dispozitive cu funcții simple, Jose Briones.
Mai multe studii au relatat de-a lungul timpului, în era digitalizării, că folosirea excesivă a smartphone-urilor pot afecta utilizatorii, în special tinerii, care sunt considerați cei mai mari consumatori ai dispozitivelor inteligente.
Efectele pe care le pot avea dispozitivele inteligente asupra utilizatorilor au fost identificate și de Lars Silberbauer, director de marketing Nokia Phones și HMD Global.
"Putem vedea din cercetări că tinerii se luptă cu sănătatea mintală, așa că renunță la social media", a declarat Silberbauer.