Noua escrocherie prin telefon care face ravagii. ,,Mă auziți?'', este noua metodă de a păcăli oamenii. Care sunt sfaturile specialiștilor
O escrocherie nouă prin telefon face ravagii! Iată la ce este foarte important să fim atenți!
O nouă escrocherie este exploatată de către infractori. Mai exact, aceasta are loc prin intermediul unui simplu apel telefonic, care se distinge prin caracterul său deosebit de subtil și înșelător.
Atacurile cibernetice au atins un nivel fără precedent în țara noastră, în ultima perioadă. Fenomenul devine din ce în ce mai îngrijorător. Noua metodă a escrocilor face ravagii printre necunoscători.
În acest caz, noua metodă folosită de aceștia începe cu un simplu apel telefonic din partea unui necunoscut. Apelul pare la început unul inofensiv. Persoana care sună, deseori cu un sistem automat, pune o întrebare foarte simplă: ,,Mă auziți’’?, potrivit Antena3.ro .
Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Suntem tentați de cele mai multe ori să răspundem afirmativ. În ciuda acestui lucru, este important să nu facem asta atunci când primim un apel suspect. Escrocii se folosesc de acest răspuns. Precis, apelul este înregistrat și folosesc răspunsul afirmativ pentru a pretinde în mod fals autorizația victimei pentru tranzacții sau acțiuni cu care aceasta nu a fost, de fapt, de acord, conform Ziarul Profit.ro.
Sfatul specialiștilor este acela de a închide imediat atunci când primesc acest gen de apel, fără a da vreun răspuns. De asemenea, este necesar să blocheze numărul de telefon.
Un avertisment referitor la faptul că infractorii cibernetici își perfecționează scenariile și tacticile de atac și apelează la diverse metode pentru a prinde în capcană potențialele victime a fost lansat de către specialiștii din cadrul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), potrivit Realitatea.net .
,,Infractorii cibernetici îşi perfecţionează constant scenariile şi tacticile de atac, apelând diverse metode pentru a prinde în capcană potenţiala victimă.
Cu o simplă căutare pe internet putem să găsim tot felul de exemple de astfel de tentative în care angajaţii au fost păcăliţi de infractori care au impersonat o persoană din conducerea unei organizaţii.
Nu de mult angajatul unei multinaţionale din Hong Kong a fost păcălit, în timpul unei videoconferinţe realizate cu ajutorul tehnologiei Deepfake, să efectueze mai multe tranzacţii bancare importante”, au transmis specialiştii DNSC.