Accidentul a avut loc în apropiere de Ankara, unde un tren care asigura o legătură între capitala turcă şi Konya (centru) a intrat în coliziune cu o locomotivă ce efectua reperaje pe şine, potrivit guvernatorului Ankarei Vasip Sahin.
Ministrul turc al Transporturilor Cahit Turhan a declarat pentru presă, la locul accidentului, că această coliziune s-a soldat cu nouă morţi- şase pasageri şi trei maşinişti.
Alte 47 de persoane au fost rănite.
Un bilanţ anterior anunţa patru morţi şi 43 de răniţi.
Potrivit biroului guvernatorului Ankarei, conductorul trenului se află printre morţi.
Accidentul a avut loc într-o mică gară din districtul Yenimahalle, în vestul capitalei.
O pasarelă s-a surpat pe tren, iar cel puţin un vagon a fost zdrobit complet, potrivit unei corespeondente AFP la faţa locului.
Trenul transporta peste 200 de pasageri, iar accidentul a avut loc la doar câteva minute după ce a plecat din gara centrală de la Ankara, potrivit presei turce.
Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Citeste si: Coiful de aur de la Coțofenești a fost găsit acum aproape 100 de ani de copii care pășteau vacile și a ajuns adăpătoare pentru găini- antena3.ro
Citeste si: Cel mai scump oraș din lume este în Europa. Chiria este cu 340% mai scumpă decât în București- stirileprotv.ro
Linia de mare viteză dintre Ankara şi Konya a fost deschisă în 2011.
Corespondenta AFP a văzut echipe de salvatori depunând eforturi în jurul vagoanelor alb-albastre, acoperite cu fragmente, evacuând cel puţin şapte corpuri. Un strat subţire de zăpadă acoperea şinele.
Salvatori din cadrul Semilunei Roşii turce distribuiau pături şi ceai supravieţuitorilor, adunaţi pe o porţiune de drum, pe care circulaţia a fost oprită, în apropierea locului accidentului.
O anchetă este în curs, cu obiectivul de a stabili cauzele accidentului, a precizat guvernatorul.
Turcia a întreprins în ultimii ani o modernizare a reţelei feroviare, construind mai multe linii de mare viteză, cu scopul de a atrage în transportul feroviar călători care preferau avionul sau transportul cu autocarul.
Ea a inuagurat în iulie 2014 primul său tren de mare viteză, care leagă principalele oraşe, Ankara şi Istanbul, un proiect al preşedintelui Recep Tayyip Erdogan în cadrul eforturilor sale de a-şi moderniza ţara.
ACCIDENTE MORTALE
Această linie a scurtat durata călătoriei între cele două oraşe la trei ore şi jumătate, de la mai bine de şapte ore, cât era înainte.
Însă mai multe accidente mortale au avut loc pe reţeaua ferată turcă în ultimii ani.
Citeste si: Procesul de divorț dintre Alina Sorescu și fostul soț a ajuns la final! Lucrurile șocante pe care artista le dezvăluie: „M-a amenințat cu divorțul ani la rând. A pozat în ceea ce el nu a fost vreodată.”- kfetele.ro
Citeste si: Alina Sorescu, primele declarații după ce a divorțat oficial de Alexandru Ciucu. Ce umilințe a avut de îndurat în timpul mariajului ei cu creatorul de modă- radioimpuls.ro
Citeste si: ÎCCJ schimbă regulile pentru şoferi: consumul de droguri la volan nu mai înseamnă automat infracțiune- antena3.ro
În iulie, 24 de persoane au murit în urma deraierii unui tren de călători în nord-vestul Turciei.
Trenul transporta 382 de pasageri de la Kapikule, în regiunea Tekirdag, la frontiera bulgară, către Istanbul, atunci când a avut loc deraierea.
Cel mai sângeros accident a avut loc în iulie 2014, soldat cu 41 de morţi şi 81 de răniţi, în urma deraierii unui tren de mare viteză în provincia Sakarya, în nord-vestul ţării.
În ianuare 2008, nouă persoane au murit într-o deraiere provocată de şine defectuoase, în regiunea Kutaha, la sud de Istanbul.
Turcia s-a dotat cu o reţea ferată încă de la mijlocul secolului al XIX-lea, pe timpul Imperiului Otoman, iar construcţia liniilor a fost asigurată de marile puteri de la acea vreme, Marea Britanie, Franţa şi Germania.
Legenda spune că respectivele companii străine au fost plătite la kilometru, ceea ce ar explica itinerariile sinuase ale căilor ferate turce.
Dezvoltarea reţelei a fost continuată de către fondatorul Turciei moderne, Mustafa Kemal Ataturk, însă întreţinerea acesteia a fost neglijată ulterior, după ce situaţia ţării s-a deteriorat.