Patriarhul Daniel intervine în conflictul dintre ÎPS Teodosie și purtătorul de cuvânt al Patriarhiei
Patriarhul Daniel i-ar fi transmis o scrisoare ÎPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, în care îi cere să oprească polemica în relația cu Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române. Motivul invocat de șeful BOR este acela că disputa produce tulburare în Biserică.
Author: Sorin Negru vineri 28 aprilie 2023 , 21:34
Preafericitul Daniel a transmis o scrisoare către Înaltpreasfințitului Teodosie de la Constanța în care îi cere să pună capăt ”polemicii” cu Vasile Bănescu, consilier patriarhal, ”deoarece produce tulburare în Biserică”, potrivit Stiripesurse.ro.
„Înaltpreasfinția Voastră, Trebuie oprită polemica în relația cu Domnul Bănescu, deoarece produce tulburare în Biserică (conflictul între un teolog mirean, consilier patriarhal, și un ierarh din Sinod). Problema distincției dintre poziția oficială a Bisericii și opiniile individuale ale ierarhilor, clericilor și mirenilor va fi discutată la următoarea ședință a Sfântului Sinod. Cu binecuvântări, Patriarhul Daniel!”
Cuvinte grele schimbate între IPS Teodosie și Vasile Bănescu
În polemica purtată de ÎPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului cu Vasile Bănescu, înaltul ierarh i-a atacat familia purtătorului de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu.
Teodosie a spus despre soția acestuia că ”este la a doua” și că aceasta este ”împotriva Bisericii”, vorbind și despre o ”atmosferă de familie controversată”.
La rândul său, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române a reacționat după atacul lui Teodosie la familia sa cu o replică dură, acuzându-l pe Teodosie de "minciună cruntă, insolentă și obscenă expectorată public, atac la persoana și mai ales la familia cuiva, atac alimentat de ură
„creștină” și furie provocată de confruntarea cu realitatea".
Vasile Bănescu, un nou mesaj polemic
La câteva ore după apariția în presă a scrisorii Patriarhului Daniel către IPS Teodosie, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei a postat pe Facebook un mesaj care conține mai multe aluzii și trimiteri indirecte la figura înaltului prelat de la Constanța.
"Biserica, în spiritul și conținutul ei absolut nobile, hristice, Biserica, în realitatea sensului ei profund de trup mistic al cărui cap este Hristos, nu poate fi niciodată reprezentată cu adevărat de: -
oameni care-l aleg, fie și temporar, pe Mamona în locul lui Dumnezeu - oameni care-L instrumentalizează și comercializează (negustori ai harului, funcționari ai sacrului, birocrați ai Duhului), opușii oneștilor și smeriților slujitori - oameni care și-au vândut cândva aproapele încheind un pact cu diavolul - oameni care iau în deșert numele Domnului, aruncându-l profanator în mlaștina minciunii, a trădării, a jalnicei lor validării publice pe seama familiarității cu El - oameni care seamănă leit cu un mormânt proaspăt văruit - oameni care mimează strict ritualic fidelitatea față de Tradiție - oameni care pariază oricând și
pe orice că doar ei vor fi mântuiți, pentru „meritul” apartenenței confesionale - oameni care detestă alteritatea de orice fel, compătimind-o ipocrit - oameni care disprețuiesc cultura (teologică), sfidându-i astfel pe rafinații Sfinți Părinți, chiar în timp ce scot pistolul cu citate din aceștia - oameni care se declară „pro vita”, dar sugrumă cu furie orice manifestare a culturii vieții care exclude suprimarea libertății - oameni care bat câmpii și câmpiile teologiei, neștiind Scripturile, dar visând tradițiile și cultivând superstițiile - oameni care și-au încropit un „creștinism” după chipul încruntat al minții lor speriate de ideea de aristocratism creștin, accesibil tuturor celor ce întrețin o reală viață lăuntrică hrănită de prezența lui Hristos - mici sau mari inchizitori, oameni care L-ar răstigni din nou pe Cel invocat doar cu buzele, dacă Acesta ar reveni și i-ar mustra, fie și blând, fie și doar tăcând - oameni care fac din credința sau cultura afișată histrionic un instrument de parvenire politică și socială - oameni care stâlcesc cuvintele și trădează în fel și chip Cuvântul Lista e la fel de lungă ca cea a inavuabilelor noastre crime împotriva iubirii la care am fost chemați în seara Cinei cea de Taină, iubire pe care s-a întemeiat apoi prima ekklesia. Din fericire nu noi reprezentăm cu adevărat Biserica în care suntem cu dragoste incluși prin întreita scufundare în apele morții și Învierii Celui în care credem, ci chiar El, Cel care a întemeiat-o prin Jertfa Sa care continuă și astăzi. Incluși spre vindecare. Nimeni nu este scos de la ospățul iubirii lui Hristos. Trebuie doar să ne schimbăm hainele murdare de ură, impostură, trădare și sânge cu „cele de nuntă”. Acceptând invitația Lui", a scris Vasile Banescu vineri seara pe Facebook.