In articol:
- Podul Ciurel, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Bucureşti
- Podul Ciurel are o înălțime de 68 de metri
"Începând din această dimineaţă, bucureştenii pot circula pe Ciurel (1 pod hobanat peste Dâmboviţa, 3 pasaje supraterane şi 9 bretele rutiere) care simplifică foarte mult legătura dintre cele două artere- Şoseaua Virtuţii şi Splaiul Independenţei", a scris pe Facebook Gabriela Firea.
Potrivit primarului general, în etapa a doua a investitiei, pentru care sunt aprobate atât proiectul tehnic, cât şi culoarul de exproprieri, se construieşte drumul expres între Nod Virtuţii şi Autostrada A1.
Citeste si: Familia unui preot din Brașov, decimată de coronavirus
Gabriela Firea a susţinut că finalizarea proiectului a fost întârziată de "interese meschine".
"Din păcate, timp de zece ani această investiţie a stagnat din cauza intereselor meschine, dovedite ulterior şi nelegitime în instanţă, ale unor ONG-işti care acum au tupeul să aspire la funcţiile de primar, al sectorului
Podul Ciurel, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Bucureşti
Potrivit primarului general al Capitalei, Podul Ciurel-Nod Virtuţii este cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Bucureşti.
Edilul adăuga că "proiectul, început acum 14 ani, a stat aproape 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureşteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiţi în plus. 90% dintre lucrări au fost realizate în aceşti 4 ani de mandat”.
"Proiectul a costat în final 50 de milioane de euro, deşi ar fi trebuit să coste doar 40. Concret, proiectul Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada A1 a fost iniţiat de Primăria Capitalei încă din anul 2006, când această lucrare a fost declarată de utilitate publică de către CGMB.
Citeste si: SFÂȘIETOR! Arina a fost filmată în momentul în care a murit. În videoclip se mai aud doar țipete- kanald.ro
Citeste si: Cât de vulnerabili sunt copiii în fața coronavirusului. Un medic explică situația
Podul Ciurel are o înălțime de 68 de metri
Gabriela Firea prezenta şi câteva date tehnice ale proiectului:
"Nod Virtuţii:
Lungime totală – aproximativ 1 kilometru (de trei ori cat Podul Basarab)
Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
Înălţime pilon central – 68,2 metri
Număr de structuri – 12 pasaje rutiere şi un pod hobanat
Număr de hobane – 24 perechi de hobane
Pentru realizarea proiectului au fost folosite:
- 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
- 20.000 metri cubi de balast stabilizat
- 11.000 tone de asfalt
- 40.000 metri cubi de beton
- 5.150 tone tablier şi armătură metalică
- 310 tone oţel pentru hobane
- 13 kilometri de bordură
- 7.5 kilometri de parapete”.