„Am decis sa emigrez dupa cel de-al treilea an de facultate. Atunci am realizat cat de mult imi doream sa contez in inginerie si sa particip intr-un proiect care sa schimbe lumea, in special in industria auto. Din pacate nu aveam prea multe alternative in Romania, deci unde puteam emigra decat in Statele Unite sau Canada? Aveam cativa prieteni aici (in America de Nord – n.red.) si mi-a placut foarte mult mentalitatea deschisa si oportunitatile pe care le aveam.
Am plecat din Romania la mai putin de o luna de la absolvirea facultatii“, a spus Cristina Balan pentru zf.ro.
Aici, a obtinut un loc de munca la Honeywell, ca specialist de retea si relatii cu clientii la HP, apoi a cariera ei a luat avant. A obtinut un loc de munca la Boeing, in SUA, unde a lucrat ca inginer a inginer designer in cadrul echipei care a proiectat interiorul celebrului 787 Dreamliner, cel mai avansat avion de pasageri din lume.
„Unul dintre principalele motive pentru care am obtinut jobul la Boeing este faptul ca aveam certificare Catia (software de proiectare 3D pentru ingineri – n.red.). Dupa doua luni am devenit reprezentantul Boeing pentru implementarea noilor cerinte pentru furnizorul de scaune de pasageri. Am calatorit atunci mult in Franta, pentru scaunele de la clasa intai“, povesteste Cristina Balan.
Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Cristina Balan a mai lucrat si la alte companii de renume. A fost unul dintre cei trei ingineri selectati de compania Meridian pentru a merge in Japonia pentru a ajuta divizia de cercetare si dezvoltare a Honda.
Printre proiectele la care a mai lucrat Cristina Balan se numara unele realizate pentru Nissan, Chrysler sau chiar Hammer.
Numele Cristinei a ajuns pe buzele tuturor dupa ce ar fi fost data afara de la Tesla, compania unde a lucrat 4 ani si a participat la proiectarea celei mai folosite masini electrice, dupa ce a dezvaluit anumite probleme. Tanara a refuzat sa vorbeasca despre acest subiect.
„Nu pot raspunde acestei intrebari si nici unei intrebari cu privire la Tesla, in afara de ce am declarat pentru Wall Street Journal. Ce este insa mai important este ca toti de la Tesla stiu ca am fost o parte esentiala a proiectului ce a dus la crearea automobilului si am realizat multe imbunatatiri ce au fost implementate inclusiv la viitoarele masini”, a precizat tanara.
Cristina Balan si-a infiintat acum propria companie de proiectare si are mare încredere în viitorul maşinilor electrice.
Interviul integral pe zf.ro.