Fabrica ARO de la Campulung s-a inchis de ani buni, dar in Columbia modelul M 461, vechi de jumatate de secol, face si astazi senzatie pe sosele! FOTO
Cel mai de succes model din gama ARO s-a dovedit M 461, vandut in strainatate cu zecile de mii.
Fabrica ARO din Campulung Muscel a fost decenii la rand mandria tarii, producand sute de mii de masini de teren intrate in dotarea populatiei si a armatei, dar si foarte pretabile pentru export. Cel mai de succes model ARO este considerat M 461, a carui productie a inceput in 1964. Acesta avea motor de 2.5 l pe benzină la 70 CP (52 kW), o viteză maximă de 100 km/h şi un consum de combustibil de 17 l/100 km la 80 km/h.
Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Exportat masiv in tarile Americii de Sud si ale Africii, modelul M461 functioneaza de minune si astazi, la jumatate de secol de la producerea lui! "Dacă în România M 461 a devenit obiect de colecţie, sunt ţări în care maşina din Muscel încă este vehicul utilizat non-stop. Cel mai de succes model fabricat la Câmpulung, M 461 a fost exportat masiv în zona Americii de Sud, ştiut fiind faptul că la începutul anilor ´80, atunci când columbienilor li s-a propus modelul ARO 24, ei au solicitat tot M-uri. După patru decenii de când maşinile româneşti au ajuns în zonele muntoase ale Columbiei, M 461, cunoscut acolo ca „El Carpati”, încă serveşte ca vehicul de transport mărfuri şi persoane. Câteva fotografii realizate anii trecuţi în Belen de Umbria (Columbia) sunt edificatoare!", noteaza publicatia jurnaldearges.ro intr-un material dedicat succesului marcii ARO peste hotare.