În următoarea versiune de iOS, care va fi lansată în toamna acestui an, Apple Advertising, reţeaua de reclame a Apple, va fi activată în mod implicit. Asta înseamnă că Apple va accesa datele utilizatorilor din momentul instalării update-ului sau cumpărării un device nou.
Apple Advertising va avea o secţiune proprie în Settings, unde va oferi posibilitatea dezactivării urmăririi. Însă, cum arată şi studiile, aceste opţiuni sunt folosite doar de un procent redus din utilizatori (sub 30%), restul rămânând cu setările implicite.
Citeste si: Donald Trump și-a întrerupt brusc conferința de presă, după un atac armat lângă Casa Albă
Apple, schimbare controversată
Apple şi-a modelat în ultimii ani brandul pe ideea protejării intimităţii. De aceea, noua schimbare îi va afecta imaginea de protector al datelor personale şi va trece compania de cealaltă parte a baricadei.
Citeste si: Avertismentul medicilor: NU mai mâncaţi pepene roşu dacă suferiţi de aceste boli!
Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Mai există şi problema concurenţei incorecte, Apple creându-şi în acest fel un mare avantaj faţă de Google, Facebook şi celelalte companii care tânjesc după datele personale ale utilizatorilor de iPhone.
Citeste si: SUA: O explozie puternică a distrus luni mai multe case în Baltimore
Identificatorul pe baza căruia erau urmăriţi utilizatorii, IDFA, va fi modificat în iOS, astfel încât aplicaţiile care accesează datele personale să afişeze notificări explicite, în care utilizatorii sunt întrebaţi dacă vor sau nu să fie urmăriţi- un limbaj care va atrage, cel mai probabil, blocarea urmăririi de un număr mult mai mare de utilizatori decât până acum.
Citeste si: Un nou prag depășit de pandemie. Peste 20 de milioane de infectări cu coronavirus
În acelaşi timp, reţeaua de advertising a Apple va urmării utilizatorii în mod implicit, fără vreo notificare. Practic, Apple foloseşte cartea protejării intimităţii pentru a obstrucţiona celelalte companii, în vreme ce se pune singură în pole position în cursa pentru urmărirea utilizatorilor.
Rezultatul va fi că Apple va câştiga rapid o cotă importantă din piaţa de 80 de miliarde de dolari a reclamelor la aplicaţii mobile.