„Această măsură va permite României să compenseze CFR Călători pentru pagubele suferite în perioada 1 aprilie -31 august 2020, ca o consecinţă directă a restricţiilor introduse. Ajutorul va lua forma unei injecţii de capital", a informat Comisia Europeană.

Citeste si: Promisiuni din partea CFR: trenurile vor circula cu 120 km/h, iar rețeaua de cale ferată va fi reabilitată. Când se vor produce schimbările

Comisia aprobă măsuri de ajutor acordate pentru CFR

Executivul comunitar a analizat măsura în temeiul articolului 107, alineatul (2) litera (b) din TFUE. Acesta îi permite Comisiei să aprobe măsuri de ajutor de stat acordate de statele membre pentru a despăgubi anumite sectoare afectate direct de pandemia de Covid-19. Totodată, Comisia consideră că această măsură adoptată și în România va acoperi o parte din pierderi. Conform unui memorandum privind ajutorul de stat pentru CFR Călători, discutat de Guvernul de la Bucureşti în data de 25 august 2021, "începând cu luna martie 2020 şi până la finalul lunii decembrie 2020, s-a înregistrat o pierdere cumulată datorată efectelor pandemiei de COVID-19 în perioada 1 aprilie- 31 august 2020 de 210.345.527 lei", se arată în memorandumul privind ajutorul de stat pentru CFR.

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

Citeste si: În județul Maramureș, locomotiva trenului de pasageri de pe ruta Baia Mare-Jibou a luat foc

Anual se investesc 600 de milioane de euro pentru infrastructura privată

Compania Naţională de Căi Ferate CFR este Managerul de Infrastructură Feroviară din România, care administrează şi întreţine infrastructura feroviară publică şi o serie de componente de infrastructură privată. Cea mai mare problemă a companiei rămâne însă infrastructura feroviară îmbătrânită.

În prezent, se investesc anual pentru modernizarea căii ferate între 600 milioane euro și 1 miliard de euro, iar în ultimii 20 de ani România a investit în total 5,5 miliarde euro în modernizarea infrastructurii feroviare, sumă pe care țările dezvoltate o investesc într-un singur an.

Citeste si: VIDEO| Fetiță de 13 ani, lovită de o locomotivă în gara Bacău. A fost transferată cu elicopterul la Iași


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si