Pe de altă parte, orice magazin clasic își atinge potențialul maxim de vânzări atunci când se deschide și în mediul virtual, care este la dispoziția cumpărătorilor sau a vizitatorilor 24/7. Vânzările online au depășit cifra realizată de magazinele clasice sau fizice, astfel că fiecare antreprenor ar trebuie să își dorească să își ducă business-ul și în mediul online.
Citește și: Comerțul româno-turc- an profitabil
În online nu ai acces doar la bunuri, ci și la servicii. Cu titlu de exemplu, amintim serviciul online de înființare a unui
PFA sau SRL care se poate realiza 100% online. Avantajul constă în faptul că îți poți înființa firma de oriunde ai fi, fără fă fie necesară prezența în România, dar și fără să fie necesar să faci vreun drum.
Avantaje și dezavantaje
Alte avantaje pe care le putem aminti sunt:
- lipsa necesității unui spațiu de prezentare, unde să trebuiască să fie expuse bunurile comercializate, permite afișarea unei game mai mari de bunuri și produce ce pot fi comercializate;
- o posibilitate mai bună de prezentare a bunurilor, astfel încât
- lipsa spațiului se reflectă pozitiv asupra costurilor prin lipsa chiriei, iar în această perioadă mai greu încercată, prin lipsa cheltuielilor cu energia etc.;
- costuri mai mici pentru a demara o afacere care să aibă în obiectul de activitate comerțul online, decât una de tip clasic;
S-au remarcat, din perspectiva gradului de profitabilitate în online, 3 nișe: IT&C – Emag a realizat venituri de 1 miliar de euro, devenind astfel firma cu cele mai mari încasări din România; Industria fashion – care cuprinde articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, produce se make-up etc; Electrocasnice și electrice.
Comerțul electronic are și dezavantaje, iar aici putem aminti concurența care este mare datorită investiției mai mici și, probabil, a simplității de a crea o pagină web.
Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Pe de altă parte, pentru un trafic organic în Google sunt necesari bani și timp. Orice tip de comerț presupune, pentru a deveni profitabil, o expunere, de trafic, iar poziționarea pe locurile fruntașe în Google necesită o anumită investiție, dar și timp.
Un alt dezavantaj este al consumatorilor care preferă să vadă, să probeze, să testeze bunul pe care doresc să-l achiziționeze. Aici putem aminti achiziția de articole vestimentare, unde se poate ca numerele să nu coincidă de la brand la brand, însă se pare că piața nu suferă din acest motiv, având în vedere gradul de
profitabilitate ridicat înregistrat.
Alte dezavantaje pot fi:
- costurile de expediere- pot face ca anumite operațiuni să nu fie rentabile, în special în cazul bunurilor ieftine, cum este un săpun, de exemplu;
- lipsa de răbdare a consumatorului sau urgența lui pentru achiziția unui bun, care îl pot determina pe acesta să se îndrepte către un magazin fizic de unde își poate procura imediat bunul de care are nevoie;
Comerțul online în pandemie
Comerțul online a luat amploare în timpul pandemiei și câștigă în continuare teren, acesta va fi tot mai prezent în viitorul nostru, fapt din care deducem că avantajele lui cântăresc mai mult. Noi sectoare sau industrii apar în mediul online.
Comerțul online poate fi o necesitate
În exemplu de mai sus, unde am menționat serviciul online de înființare a unei firme, acest serviciu este o necesitate și nu un moft pentru cei care doresc să își constituie o firmă și care nu se află în România.
Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro
Tipuri de comerț electronic
Există 4 tipuri de comerț, iar acestea sunt:
- comerțul dintre companii;
- comerțul care se desfășoară între companie și o persoană fizică;
- comerțul care se desfășoară între o persoană fizică și o companie;
- comerțul dintre persoane fizice.
Concluzie
Orice companie ar trebuie să fie prezentă în mediul online, având în vedere că discutăm de o piață mare și accesibilă.
Citește și: VIDEO- Senatul a adoptat modificari la legea Camerelor de Comerț