Pe de altă parte, orice magazin clasic își atinge potențialul maxim de vânzări atunci când se deschide și în mediul virtual, care este la dispoziția cumpărătorilor sau a vizitatorilor 24/7. Vânzările online au depășit cifra realizată de magazinele clasice sau fizice, astfel că fiecare antreprenor ar trebuie să își dorească să își ducă business-ul și în mediul online.

Citește și: Comerțul româno-turc- an profitabil

În online nu ai acces doar la bunuri, ci și la servicii. Cu titlu de exemplu, amintim serviciul online de înființare a unui PFA sau SRL care se poate realiza 100% online. Avantajul constă în faptul că îți poți înființa firma de oriunde ai fi, fără fă fie necesară prezența în România, dar și fără să fie necesar să faci vreun drum.

Avantaje și dezavantaje

Alte avantaje pe care le putem aminti sunt:

  • lipsa necesității unui spațiu de prezentare, unde să trebuiască să fie expuse bunurile comercializate, permite afișarea unei game mai mari de bunuri și produce ce pot fi comercializate;
  • o posibilitate mai bună de prezentare a bunurilor, astfel încât 
  • lipsa spațiului se reflectă pozitiv asupra costurilor prin lipsa chiriei, iar în această perioadă mai greu încercată, prin lipsa cheltuielilor cu energia etc.;
  • costuri mai mici pentru a demara o afacere care să aibă în obiectul de activitate comerțul online, decât una de tip clasic;

S-au remarcat, din perspectiva gradului de profitabilitate în online, 3 nișe: IT&C – Emag a realizat venituri  de 1 miliar de euro, devenind astfel firma cu cele mai mari încasări din România; Industria fashion – care cuprinde articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, produce se make-up etc; Electrocasnice și electrice.

Comerțul electronic are și dezavantaje, iar aici putem aminti concurența care este mare datorită investiției mai mici și, probabil, a simplității de a crea o pagină web. 

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: Doctorii au descoperit un bărbat cu trei penisuri. Este primul caz de acest fel din lume care a putut fi studiat- antena3.ro

Citeste si: Arma teribilă testată cu succes de Franța. Va avea misiunea de a-i elimina pe luptătorii lui Putin aflați în Ucraina- wowbiz.ro

Pe de altă parte, pentru un trafic organic în Google sunt necesari bani și timp. Orice tip de comerț presupune, pentru a deveni profitabil, o expunere, de trafic, iar poziționarea pe locurile fruntașe în Google necesită o anumită investiție, dar și timp.

Un alt dezavantaj este al consumatorilor care preferă să vadă, să probeze, să testeze bunul pe care doresc să-l achiziționeze. Aici putem aminti achiziția de articole vestimentare, unde se poate ca numerele să nu coincidă de la brand la brand, însă se pare că piața nu suferă din acest motiv, având în vedere gradul de profitabilitate ridicat înregistrat.

Alte dezavantaje pot fi:

  • costurile de expediere- pot face ca anumite operațiuni să nu fie rentabile, în special în cazul bunurilor ieftine, cum este un săpun, de exemplu;
  • lipsa de răbdare a consumatorului sau urgența lui pentru achiziția unui bun, care îl pot determina pe acesta să se îndrepte către un magazin fizic de unde își poate procura imediat bunul de care are nevoie;

Comerțul online în pandemie

Comerțul online a luat amploare în timpul pandemiei și câștigă în continuare teren, acesta va fi tot mai prezent în viitorul nostru, fapt din care deducem că avantajele lui cântăresc mai mult. Noi sectoare sau industrii apar în mediul online.

Comerțul online poate fi o necesitate

În exemplu de mai sus, unde am menționat serviciul online de înființare a unei firme, acest serviciu este o necesitate și nu un moft pentru cei care doresc să își constituie o firmă și care nu se află în România.

Citeste si: Statul român oferă suma de 700 de lei pentru femei! Care sunt criteriile necesare?- kfetele.ro

Citeste si: Bianca Drăgușanu, reacție după ce a fost acuzată că a circulat pe contrasens. Imaginile au devenit virale- radioimpuls.ro

Citeste si: După două ierni călduroase, Europa trebuie să se pregătească pentru temperaturi scăzute. Cum ar putea La Nina să crească prețurile- antena3.ro

Tipuri de comerț electronic

Există 4 tipuri de comerț, iar acestea sunt:

  • comerțul dintre companii;
  • comerțul care se desfășoară între companie și o persoană fizică;
  • comerțul care se desfășoară între o persoană fizică și o companie;
  • comerțul dintre persoane fizice.

Concluzie

Orice companie ar trebuie să fie prezentă în mediul online, având în vedere că discutăm de o piață mare și accesibilă.

Citește și: VIDEO- Senatul a adoptat modificari la legea Camerelor de Comerț


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si