Câte stații va avea Tronsonul Gara De Nord - Gara Progresul din magistrala M4 de metrou. Când ar putea fi gata
Planul Urbanistic Zonal care stabilește traseul magistralei de metrou M4 - între Gara de Nord și Gara Progresul a fost pus în dezbatere publică joi 2 februarie, de Primăria Capitalei. Câte stații va avea și când vor fi finalizate lucrările?
Author: Laura Macovei vineri 10 februarie 2023 , 17:01
Tronsonul Gara de Nord- Gara Progresul din magistrala M4 de metrou va avea 14 stații
Tronsonul Gara de Nord- Gara Progresul din magistrala M4 va avea 14 stații, pe o lungime de 10,8 km, și va ajunge de la Gara de Nord până în comuna Jilava.
Magistrala trece pe teritoriul a trei Sectoare 1-5 si 4- și în Jilava, pe domeniul public și privat. Potrivit planșelor puse în dezbatere publică, pleacă de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, parcurge intersecția cu strada Berzei, str.Vasile Pârvan, str.
Bogdan Petriceicu Hașdeu, trece prin fața Hotelului Merriott, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Tudor Vladimirescu, Șoseaua Viilor, Eroii revoluției, Șoseaua Giurgiului, la intersecția cu strada Bercenarului urmează strada care duce la Gara Progresul și ajunge cu ultima stație în fața Gării Progresul.
Ministerul Transporturilor a avizat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru extinderea Magistralei M4 de la Gara de Nord până la Gara Progresu, parte din viitoarea diametrală de metrou Nord – Sud a Capitalei.
Prima secțiune din proiectul de extindere cu șase stații între Gara de Nord și Filaret va avea finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR. Totuși, acesta e totodată și cel mai întârziat proiect feroviar din acest program de investiții.
Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a făcut un apel către PMB pentru a urgenta aprobarea PUZ-ului:
„ Aviz pentru magistrala de Metrou M 4, pe tronsonul Gara de Nord -Gara Progresu.
Săptămâna trecută, în Consiliul Tehnico – Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a fost avizat PUZ-ul pentru construirea Tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul, de pe traseul magistralei M 4 Străulești-Progresu. La Ilfov au fost obținute toate avizele, s-a susținut documentația în Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism săptămâna trecută, iar săptămâna aceasta se depun câteva completări și urmează emiterea avizului Comisiei. Pentru a urgenta procedurile, CJ Ilfov a acceptat ca ultima consultare publică să se deruleze în paralel cu procedura de avizare în Comisie.
Valoarea estimată a lucrării este de circa 7,2 miliarde de lei, fără TVA.
Indicatorii tehnico – economici ai proiectului au fost aprobați cu condiția obținerii acordului mediu, care va putea fi emis numai dacă sunt aprobate ambele PUZ-uri, atât pe București cât și pe Ilfov. De aceea, fac apel la conducerea și la specialiștii Primăriei Municipiului București să urgenteze și ei procedurile pentru aprobarea PUZ-ului pentru construirea tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul ”.
Pentru realizarea stației unui nou acces la stația Gara de Nord se impune relocarea monumentului Eroilor Ceferiști pentru stația Gara de Nord, fiind astfel nevoie de cercetare arheologică și reamplasarea monumentului lui IG Duca.
Planul Urbanistic Zonal va sta în dezbatere publică până pe 13 februarie.