Meta se gândește să taxeze utilizatorii aplicațiilor sale, Facebook și Instagram
Utilizatorii aplicațiilor Meta, Facebook și Instagram, ar putea scoate bani din buzunar pentru o experiență mai bună pe aceste rețele de socializare. Cât ar urma să plătească cei care nu mai vor reclame sau colectarea datelor personale?
Meta se gândește să introducă abonamente plătite pentru utilizatorii rețelelor de socializare Instagram și Facebook. Schimbarea ar putea fi aplicată doar pentru cei care își doresc experiențe fără reclame pe cele două aplicații.
Totodată, prin această măsură, se urmărește respectarea legislației europene privind datele personale și publicitatea direcționată.
Ce s-ar putea întâmpla în viitor cu Facebook și Instagram?
Conform Wall Street Journal citat de News, Meta are în lucru mai multe variante pentru utilizatorii rețelelor sale de socializare.
Cei care își doresc experiențe premium pe Facebook și Instagram ar putea plăti aproximativ 10 euro lunar pentru utilizarea lor de pe computer și 13 euro pentru utilizarea acestora de pe aplicațiile mobile.
În acest fel, oamenii care nu vor să își dea acordul ca Meta să le colecteze dactele cu caracter personal pentru publicitate ar putea naviga pe cele două rețele contra cost.
Meta vrea evoluție
Meta și Google funcționează după un model bine definit, adică direcționarea către miliarde de utilizatori cu publicitate personalizată datorită datelor pe care acestea le colectează. Totuși, Uniunea Europeană (UE) nu este de acord cu urmărirea utilizatorilor pe internet fără acordul lor, prin Regulamentul European pentru Protecția Datelor din 2016 și prin Regulamentul privind piețele digitalizate care a intrat în vigoare
în vara anului 2023.
Platformele digitale menționate anterior au termen până la 6 martie 2024 pentru a se conforma acestor noi obligaţii.
„Meta crede în valoarea serviciilor gratuite finanţate prin publicitate personalizată", a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al grupului.
„Cu toate acestea, continuăm să explorăm opţiunile pentru a ne conforma cerinţelor de reglementare în evoluţie. Nu avem nimic altceva de împărtăşit în acest moment.
Oferirea de abonamente plătite ar reprezenta o schimbare radicală de abordare pentru companie, care promisese că Facebook va fi "întotdeauna" gratuit”, a spus un purtător de cuvânt al Meta pentru AFP.
Acest model de afaceri este utilizat în prezent de X și de platformele de streaming precum Netflix care sunt mai ieftine sau gratuite cu publicitate și mai scumpe fără publicitate, dar cu beneficii suplimentare.