O femeie s-a trezit cu o factură de 55.000 euro de la un restaurant după ce a postat o fotografie cu mâncarea pe rețelele sociale
Mare atenție când faceți fotografii cu porțiile de mâncare primite în restaurant! Uneori o mică greșeală poate costa enorm. S-a convins de acest adevăr o clientă a unui restaurant din
Author: Sorin Negru vineri 08 decembrie 2023 , 17:28
A devenit un obicei pentru clienții restaurantelor să facă o fotografie cu farfuria de mâncare primită și să o posteze pe rețelele de socializare înainte de a o savura.
Dar pentru o femeie din China, decizia de a posta o poză cu cina ei pe aplicația chineză WeChat s-a dovedit dezastruoasă, scrie Daily Mail.
Din păcate, întâlnirea ei de prânz cu o prietenă s-a transformat rapid într-o zi de coșmar.
Când a sosit momentul să-și plătească factura la un restaurant special din Kunming, sud-vestul Chinei, femeia a fost îngrozită să constate că a primit pe mail suma de plată de 55.000 de euro (430.000 de yuani chinezești). Cum a fost posibil?
Codul QR fotografiat i-a adus uriașe probleme clientei
Femeia, care a fost identificată doar după numele ei de familie Wang, și-a dat seama cu groază că în fotografiile pe care le postase online, a inclus din greșeală codul QR care era lipit de masă, relatează South Morning China Post.
În câteva minute după ce a postat pozele pe WeChat- și în timp ce își ajungea din urmă cu prietena ei- persoane necunoscute dintre contactele ei din aplicație au început rapid să scaneze codul și să comande o cantitate exorbitantă de mâncare la masa ei.
Trolii au comandat 1.850 de porții de sânge proaspăt de rață, 2.580 de porții de calmar și 9.990 de porții de pastă de creveți, potrivit unei capturi de ecran a facturii lui Wang.
Personalul de la restaurant, văzând comanda uriașă, se pare că a decis să confirme factura telefonic cu Wang înainte de a trimite toată mâncarea- și atunci și-a dat seama de eroarea.
Wang și-a șters rapid postarea, dar restaurantul a continuat să fie inundat de comenzi după incidentului de luna trecută.
Din fericire pentru Wang, restaurantul nu a pus-o să plătească factura exorbitantă și a mutat-o la o nouă masă, ignorând toate comenzile noi făcute prin codul QR.
Personalul restaurantului a spus că a încercat să dea de urma celor care au comandat mâncarea, dar fără niciun rezultat.
Wang a relatat că a fost o experiență de învățare și le-a cerut tuturor să conștientizeze ce riscant este să trimiți codurile QR pe rețelele sociale, care pot fi utilizate în mod rău intenționat