Regele Mihai a devenit pilot de avion in timpul unui zbor de cosmar in care a fost pasager: “Vantul batea in rafale, iar Regelui i s-a facut rau. A trecut in fata, in cabina de comanda a avionului”
Regele Mihai a fost un mare pasionat de masini si avioane.
Printre meseriile pe care Regele Mihai le-a avut in exil a fost si cea de pilot de incercare al companiei americane Lear, al carei sediu european se afla la Geneva. Regele isi luase licenta de pilot in 1953, in Romania, in urma unei intamplari palpitante. “În 1942, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, mareşalul Antonescu a insistat să îl ia pe Regele Mihai I cu el pe front.
Au luat avionul de la Bucureşti şi s-au dus în Crimeea, unde au vizitat mai multe zone ale frontului pentru a vedea care e starea soldaţilor, iar apoi, s-au întors spre capitala”, a dezvaluit rfi.ro.
“Deodată, avionul a început să se zguduie puternic. De vină era vântul, care bătea în rafale, iar Regelui i s-a făcut rău. În ideea că se va simţi mai bine, a trecut în faţă, în cabina de comandă a avionului.
Pilotul Casei Regale, Udriski, a văzut, însă, că Regelui nu îi este deloc mai bine, ci dimpotrivă, se simţea mai rău. Astfel, Udriski, i-a transmis copilotului să se ridice şi să îi cedeze locul Regelui Mihai. Majestatea Sa a ocupat locul din faţă, iar pilotul i-a spus că... poate să preia comanda avionului”, s-a mai scris despre aventura din aer a Regelui.
”Deşi nu atinsese niciodată în viaţă comenzile vreunui avion, propunerea l-a tentat foarte tare. A trecut la manşa avionului şi a făcut câteva manevre, asistat, bineînţeles, de pilotul Udriski. Apoi, pe neaşteptate, fără băgare de seamă, starea de rău i-a trecut.
Întreaga atenţie i se mutase în altă parte, iar pentru că s-a concentrat atât de tare asupra comenzilor de la manşă, a uitat de starea de rău”, s-a mai dezvaluit despre zborul cu avionul al Regelui.
“După această întâmplare, Regele Mihai I a făcut o adevărată pasiune pentru avioane şi a început primele lecţii de zbor. În loc să mergă cu trenul în diferitele vizite pe care le avea de făcut, mergea cu avioanele Liniilor Aeriene Române.
Întotdeauna era în faţă, pe scaunul din dreapta, al copilotului, şi nu de puţine ori, pe locul din stânga, al pilotului. A zburat singur după numai trei săptămâni de instrucţie, iar în septembrie 1943 a obţinut permisul de pilot”, se incheie relatarea despre cum a ajuns Regele Mihai pilot de avion.