Printre meseriile pe care Regele Mihai le-a avut in exil a fost si cea de pilot de incercare al companiei americane Lear, al carei sediu european se afla la Geneva. Regele isi luase licenta de pilot in 1953, in Romania, in urma unei intamplari palpitante. “În 1942, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, mareşalul Antonescu a insistat să îl ia pe Regele Mihai I cu el pe front.
“Deodată, avionul a început să se zguduie puternic. De vină era vântul, care bătea în rafale, iar Regelui i s-a făcut rău.
Citeste si: Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”- wowbiz.ro
”Deşi nu atinsese niciodată în viaţă comenzile vreunui avion, propunerea l-a tentat foarte tare. A trecut la manşa avionului şi a făcut câteva manevre, asistat, bineînţeles, de pilotul Udriski. Apoi, pe neaşteptate, fără băgare de seamă, starea de rău i-a trecut. Întreaga atenţie i se mutase în altă parte, iar pentru că s-a concentrat atât de tare asupra comenzilor de la manşă, a uitat de starea de rău”, s-a mai dezvaluit despre zborul cu avionul al Regelui.
“După această întâmplare, Regele Mihai I a făcut o adevărată pasiune pentru avioane şi a început primele lecţii de zbor. În loc să mergă cu trenul în diferitele vizite pe care le avea de făcut, mergea cu avioanele Liniilor Aeriene Române. Întotdeauna era în faţă, pe scaunul din dreapta, al copilotului, şi nu de puţine ori, pe locul din stânga, al pilotului. A zburat singur după numai trei săptămâni de instrucţie, iar în septembrie 1943 a obţinut permisul de pilot”, se incheie relatarea despre cum a ajuns Regele Mihai pilot de avion.