In articol:
De când s-a deschis sezonul estival, și nu numai, pasagerii s-au plâns de nenumărate întârzieri ale zborurilor și curse anulate. A cui să fie vina?
De asemenea, bagajele nu ajung la timp la avion sau nu există disponibil un autobuz care să ducă pasagerii la aeronavă.
Una dintre cele mai mari companii aeriene din România, de exemplu, a concediat în timpul pandemiei aproape 20% dintre angajaţi.
"Există un deficit de personal, noi estimăm că este undeva la peste 20%",
Vina companiilor aeriene
" Problemele care au apărut în ultima săptămână nu se datorează agenţiilor de handling, ci în principal companiilor aeriene, care fie nu şi-au respectat orarul de zbor, fie au anulat zborurile iar atunci agentul de handling este obligat ca pe lângă activitatea lui de rutină zilnică să aibă cumva în grijă şi pasagerii zborului anulat",
"S-au efectuat foarte puţine angajări, din nefericire la concursurile de angajare nu mai vin oameni să lucreze, fie ca operator de check in, fie ca însoţitor de bord",
Lipsa de personal, unul dintre motivele haosului
Lipsa de personal există în toate companiile aeriene. De exemplu, o mare companie ar avea nevoie de 220 de însoţitori de zbor pentru a face faţă curselor din această vară. În momentul de faţă, are doar 180.
În aeroport sunt şi mari probleme cu infrastructura. Nu de puţine ori, benzile de bagaje de pe cel mai mare aeroport din ţară se blochează, iar pasagerii sunt nevoiţi să aştepte.