Close sidebar
Close sidebar

Se modifica modul de inregistrare a nasterii copilului. Parintii vor avea 30 de zile la dispozitie pentru a finaliza demersurile, fata de 15 zile cat era pana acum

Ordonanta de urgenta care stabileste noi modalitati de inregistrare a nasterii copilului a fost publicata in Monitorul Oficial, a anuntat MAI.

A.C.,


DISTRIBUIE
acest articol

Printre modificarile aduse de noua inregistrare se numara si termenul de 30 de zile in care trebuie finalizate demersurile, fata de 15 zile cat era in prezent, se arata in Ordonata de Urgenta.

In cazul in care termenul de 30 de zile este depasita, atunci procedura va continua pe cale administrativa, anunta MAI, potrivit Mediafax.

"Astfel, inregistrarea nasterii se va face cu aprobarea primarului unitatii administrativ-teritoriale si cu avizul prealabil al serviciului public comunitar judetean de evidenta a persoanelor sau, dupa caz, al municipiului Bucuresti. In vederea inregistrarii nasterii se vor efectua, dupa caz, o serie de activitati de catre autoritatile statului (verificari in registrele de stare civila, in evidentele cazierului judiciar si in evidentele operative, luarea unor declaratii etc.).", se noteaza in comunicat.

Citeste si: Pensia infimă pe care o primește Ilie Năstase, după recalculare! Fostul tenismen este șocat: „Nu am primit nimic în plus, nici măcar un leu”- kanald.ro

Citeste si: Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”- wowbiz.ro

Citeste si: VIDEO. Momentul incredibil în care o polițistă sare din autospecială, pe fereastra mașinii unui șofer căruia i se făcuse rău la volan- antena3.ro

Aceleasi prevederi se aplica si copiilor mai mari sau a celor care nu au fost inregistrati.

Tot ca noutate, nu va mai fi solicitata expertiza medico-legala, obligatorie pâna acum in cazul inregistrarii tardive a nasterii. Potrivit Ordonantei, aceasta poate fi solicitata acum numai daca nu exista un certificat medical constatator al nasterii.

“De asemenea, persoanele care sunt internate intr-o unitate sanitara pot solicita eliberarea unui nou act de identitate serviciului public comunitar de evidenta a persoanele pe raza caruia se afla instiutia sanitara”, precizeaza reprezentantii ministerului.

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI